Escac i mat a favor de la pau
El Club d’Escacs Figueres competeix a distància amb jugadors de la ciutat de Morshyn, a Ucraïna, amb finalitats solidàries

En un local de Morshyn, petita ciutat a l’oest d’Ucraïna ubicada a la falda dels Carpats, un grup de persones es disposa a iniciar una partida d’escacs a distància, aprofitant el cop de mà telemàtic que brinda la tecnologia. Tot i que el conflicte bèl·lic ressona lluny, ara molt lluny, els anhels de poder de l’ésser humà fan témer un possible retruny de bombes més immediat, per la qual cosa tenen un generador elèctric a punt per si falla el subministrament.
No serà el cas. Les partides se succeiran sense inconvenient i s’establirà, així, un vincle esportiu i també solidari a gairebé 2.000 quilòmetres de distància. Concretament, l’enllaç arribarà fins al Casino Menestral Figuerenc, on un equip del Club d’Escacs Figueres competirà amb els jugadors i jugadores d’Ucraïna en el marc d’una activitat disputada amb deu taulers a través de la plataforma en línia Lichess, a un ritme de tres minuts més dos segons per jugada. Els escaquistes empordanesos van vèncer a la majoria de les partides, tot i que el resultat, aquí, no tenia importància. En aquest sentit, tant els jugadors figuerencs com altres integrants del club van aprofitar l’esdeveniment per fer donatius per a les persones afectades a causa de la guerra a Ucraïna. «Va ser una experiència nova, engrescadora i emocionant alhora, on durant gairebé dues hores i mitja tots els participants van gaudir dels escacs», diu el president del club figuerenc, Carles Falgueras.
El format de competició va consistir en enfrontaments entre cadascun dels jugadors del Figueres contra els deu jugadors de l’equip rival, de manera que, en total, cada jugador va disputar deu partides, una amb cadascun dels rivals de l’altre club: en aquest cas, la connexió es va establir amb una desena d’ordinadors, tot i que mitjançant una pantalla es podia seguir la imatge de les respectives sales de joc.
Per part de l’entitat local van participar el MF Eduard Ibañez, el MC Oscar Baños, el MC Jordi Serra, Laura Viñolas, Guillem Villalba, Robert Carles Alvarez, Lluís Compte, Jordi Compte, Àngel Gutierrez i el jove ucraïnès Ilya Lemeshev.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari