Comença la veda del pop roquer

per Redacció Hora Nova

Alt Empordà

Comença la veda del pop roquer
Comença la veda del pop roquer | Confraries de Girona

Des de l’1 de juliol i fins al 30 de setembre (ambdós inclosos) queda totalment prohibit capturar pop roquer a la zona protegida del cap de Creus. En canvi, a la resta del litoral català sí que es permetrà la captura un dies més, en concret la prohibició entrarà en vigor  el pròxim 1 d’agost i per un període anual de seixanta dies.

La particularitat de la veda del pop roquer al Cap de Creus queda recollida a l’ORDRE ACC/46/2023, de 13 de març, per la qual s’aprova el Pla de gestió de la pesca al cap de Creus. Durant aquest període no es podran mantenir calats ni utilitzar cap art o ormeig dirigit a la captura d’aquest mol·lusc, ni comercialitzar cap exemplar capturat dins l’àmbit del parc natural ni la badia de Cadaqués. 

Si alguna embarcació captura accidentalment un pop roquer,  haurà de retornar-lo al mar immediatament en el moment i el lloc de captura. Cal saber, també, que el Pla de Gestió de la pesca al cap de Creus regula per llei que l’única modalitat pesquera que pot desenvolupar la seva activitat a la zona és la pesca d’arts menors i palangre de fons i en prohibeix la pesca a l’arrossegament i l’encerclament. A més, s’estableix un cens específic d’embarcacions autoritzades a pescar dins l’espai en qüestió. Es tracta de les embarcacions del cens d’arts menors i palangre de fons amb port base a Roses-Cadaqués, el Port de la Selva i Llançà.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article