Ja hi ha projecte per connectar la variant de l’N-II amb l’AP-7

El Govern ha donat el vistiplau als nous enllaços del sud de la ciutat, que estan valorats en 49,7 milions d’euros

per Redacció Hora Nova

Figueres / Àrea urbana

Ja hi ha projecte per connectar la variant de l’N-II amb l’AP-7
Ja hi ha projecte per connectar la variant de l’N-II amb l’AP-7 | MTM

El Ministeri de Transport i Mobilitat ha aprovat provisionalment el projecte que ha de permetre connectar la futura variant desdoblada al sud de Figueres amb l’AP-7. L’obra té un pressupost de 49,7 milions d’euros i busca resoldre l’enllaç entre l’N-II transformada en una carretera amb diversos carrils (el projecte està en redacció) i l’autopista. També preveu la construcció d’un aparcament d’emergència i la remodelació de l’enllaç de l’AP-7. 

El projecte, que es publicarà properament al BOE per sotmetre’l a informació pública, comença al tronc de l’AP-7 amb dos ramals, un de sortida i un d’incorporació. El nou traçat, en la seva connexió amb l’autopista, permetrà la sortida dels vehicles que circulin procedents de Girona i en sentit França cap a la variant de Figueres. A més, permetrà la incorporació a l’autopista dels vehicles provinents de la variant en sentit sud cap a Girona. Després, el traçat continuarà cap a Figueres buscant el traçat actual de l’N-II. El tronc de l’actuació acaba amb la connexió amb el traçat del següent tram de la variant de Figueres, que actualment està en redacció i amb el qual s’estan coordinant les actuacions. 

Al final del tram, hi ha l’enllaç de Figueres sud que es remodelarà prenent com a punt de partida la rotonda que hi ha a l’oest i que connecta amb l’AP-7 i les carreteres N-IIa i C-26. D’aquesta manera, es transformarà en un enllaç que, a més, permetrà la connexió amb el polígon industrial de Vilamalla. Així mateix, l’actual N-II provinent de Bàscara connectarà amb la rotonda de l’enllaç i quedarà integrada al projecte. Els nous moviments previstos duplicaran alguns dels existents a l’enllaç de l’AP-7. Per això s’anul·laran els de la sortida de l’autopista cap a Figueres en sentit la Jonquera i la incorporació a l’autopista en sentit Girona des de Figueres, que ara tenen un pitjor traçat.

A banda d’aquesta actuació, el ministeri està treballant en la redacció dels projectes de desdoblament de l’N-II a la variant de Figueres, la connexió al nord amb l’AP-7 i la variant de Vilafant i l’enllaç al centre de Figueres. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article