S’inaugura una nova edició de les ‘Obres convidades’

per Redacció Hora Nova

Cultura

S’inaugura una nova edició de les ‘Obres convidades’
S’inaugura una nova edició de les ‘Obres convidades’ | Àngel Reynal

Sis dibuixos originals de Salvador Dalí s’exposen fins al 12 de setembre a la Casa Natal Salvador Dalí de Figueres. Les peces formen part d’una nova edició de les «Obres convidades», que acull obres de diferent tipologia i procedència, ja sigui en préstec d’un altre museu o de particulars, per oferir més contingut cultural del geni alt-empordanès. En aquesta ocasió les imatges provenen de diversos fons particulars que les han cedit a la institució.

La nova edició s’engloba en la celebració dels 120 anys del naixement de Salvador Dalí, el dia 11 de maig de 1904, i s’hi exposen dibuixos de la primera època del pintor, on emergeixen imatges relacionades amb Figueres i l’Empordà, que acaben esdevenint iconografies empordaneses. També hi ha diversos retrats, entre els quals destaca un dibuix on hi apareix la mare de l’artista, Felipa Domènech, i on es pot veure el mateix Dalí amb un barret de pintor.

La mostra es completa amb dos cartells impresos dels programes de Fires i Festes de la Santa Creu de Figueres, 1921 i 1922, amb il·lustracions de Dalí a la portada, fent present el lligam de l’artista amb la seva ciutat natal.

A banda dels vuit dibuixos, també es pot veure la placa de marbre dedicada a Salvador Dalí, de l’escultor Artur Novoa, que ha estat restaurada després de la seva retirada l’any 2005 en començar les obres de rehabilitació. Aquesta peça es va instal·lar a la façana de l’edifici el 12 d’agost de 1961 amb motiu de l’homenatge que Figueres va retre a al geni alt-empordanès. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article