Demanen millorar els serveis de taxi i bus des de l’estació de Figueres-Vilafant
Jordi Masquef confirma el canvi de sentit del carrer Fages de Climent quan hi hagi l’aval definitiu dels tècnics

La mobilitat amb transport públic des de l’estació del tren d’alta velocitat (TAV) Figueres-Vilafant s’hauria de millorar, segons es va constatar en el ple municpal d’aquest mes d’abril. En l’apartat de precs i preguntes, la regidora del PP, Àngela Domènech, va posar sobre la taula la problemàtica de «diversos» usuaris del TAV, que arribaven a la nit a l’estació i no trobaven servei de taxi per anar al seu destí. Des de l’equip de govern l’alcalde, Jordi Masquef, es va comprometre a buscar una solució amb el gremi de taxistes. Masquef també va admetre alguns problemes amb la línia de bus que dona servei amb origen i destinació a l’estació.
El PP posava com a exemple el d’una persona que «pot arribar de París i quedar penjada a l’estació sense taxi». Segons Domènech, cal buscar-hi solució, amb l’afegit que l’estació és «porta d’entrada a la ciutat». Pel que fa al servei de bus que ofereix Teisa, la regidora va exposar que «el trajecte és un de concret i no sempre coincideix amb el destí de l’usuari».
L’alcalde va detallar que «moltes vegades passa que el tren arriba amb retard i ha de marxar de l’estació sense passatgers per anar a buscar gent que ha d’anar a l’estació». Masquef afegia que «Teisa només té un autobús i considera més greu que es perdi un tren».
En aquest sentit, el govern es va comprometre a «treballar en la doble via». Per una banda es plantejarà a Tranports de la Generalitat la manca de busos que donen servei a l’estació i, de l’altra, es parlarà amb el gremi de taxistes «perquè la gent no quedi penjada a l’estació de l’AVE».
CARRER FAGES DE CLIMENT. Una altra qüestió de mobilitat que es va tractar en el ple municipal va ser la del canvi de sentit del carrer Fages de Climent. La pregunta adreçada al govern la va formular el regidor d’ERC Xavier Amiel, que va governar en el mandat anterior. Amiel va demanar el perquè del canvi quan no feia ni dos anys que s’havia pres la decisió vigent ara, eliminar el doble sentit i que la via fos d’entrada des de l’avinguda Salvador Dalí.
Fa un parell de setmanes, transcendia «la decisió presa» de fer el canvi de sentit al carrer Fages de Climent. Aquesta qüestió s’hauria valorat novament per diversos motius. Per una banda, les queixes del veïnat de la zona, i de l’altra, l’agreujant de les obres al carrer Via Emporitana, que han fet més complicada la sortida dels vehicles des de la zona de ponent cap a l’avinguda Dalí en sentit nord. En aquest sentit, Xavier Amiel va defensar que l’anterior govern va executar el canvi el 2022 aconsellat «tant pels serveis tècnics municipals com per la Guàrdia Urbana, per criteris de seguretat». El PSC, també al govern en l’anterior mandat, es mostrava «estupefacte» pel canvi, i el portaveu, Pere Casellas, deia que l’última cosa que volia l’anterior govern era fer enfadar els veïns».
La regidora de Mobilitat, Núria Bartrolich, assegurava que s’havia «copsat la necessitat» de fer el canvi perquè «realment no s’havia millorat la mobilitat» i afectava també «el tema de sortides amb el bus de l’Olivar Gran». Bartrolich afegia que «era necessari fer un pas enrere». Una qüestió que segons la regidora també es veu bé per part de la Guàrdia Urbana i per Foment, titular encara de l’avinguda Salvador Dalí.
L’alcalde, Jordi Masquef, reblava: «no adoptarem cap canvi de sentit sense tenir en compte els criteris dels tècnics, no ens posarem a la gola del llop». Masquef, a més, confirmava que quan hi hagi l’aval definitiu dels tècnics, «procedirem a aplicar la decisió».
Comentaris
Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function create_function() in /app/classes/Haanga.php:275 Stack trace: #0 /app/classes/Haanga.php(424): Haanga::compile('{% spaceless %}...', Array) #1 /app/includes/blocs.php(453): Haanga::Load('barra_dreta.ini...') #2 /app/noticies.php(21): crear_barra_lateral(true) #3 {main} thrown in /app/classes/Haanga.php on line 275

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari