Vilafant celebra la 27a Fira del Conill amb la Mostra Gastronòmica

La Fira del Conill és una de les fires de producte més arrelades a la nostra comarca i se celebrarà diumenge, 7 d’abril

per Redacció Hora Nova

Gent

Vilafant celebra la 27a Fira del Conill amb la Mostra Gastronòmica
Vilafant celebra la 27a Fira del Conill amb la Mostra Gastronòmica | Aj. de Vilafant

Aquest diumenge, arriba una de les fires més esperades de la comarca i és que aquesta fira de producte s’ha consolidat com una de les més conegudes i populars. Estem parlant de la Mostra Gastronòmica del Conill i Fira de l’Artesania de Vilafant que ja s’ha convertit en una cita indispensable de l’abril. Des de l’Ajuntament de Vilafant expliquen que en aquesta 27a edició, vuit restaurants de la comarca demostraran la versatilitat de la carn de conill preparant diversos plats amb aquest ingredient com a eix principal. A més de la Mostra Gastronòmica, la Fira del Conill també proposa una gran varietat d’activitats lúdiques i culturals que completen, juntament amb la fira d’artesania, l’experiència de la visita a Vilafant. Aquest diumenge 7 d’abril «volem que no hi hagi excusa per venir a la Fira del Conill de Vilafant, per això hem proposat tota mena d’activitats pensades per a totes les edats. Aquest any, recuperem la mostra d’oficis antics com, per exemple, el forjador, el ceramista o el llauner» destaca el regidor de Promoció Econòmica Francesc Gaspar. Cal saber que amb els tiquets de les degustacions es podran tastar cinc plats dels vuit restaurants participants i l’arròs de conill que prepara l’Escola d’Hostaleria. A més, el tiquet també inclou un val de 2,50 € de descompte per a la compra de conill a les carnisseries de Vilafant, d’aquesta manera es fomenta el comerç de proximitat i es promou el consum de carn de conill. A més, la Mostra també diposarà de dolç, i és que també es podran degustar les postres típiques de Vilafant, les cues de conill, una pasta de full amb melmelada de carrota en forma rodona imitant una cua de conill. Durant tot el dia, la música també hi serà present amb concerts d’artistes gironins, com l’empordanesa Laura Guerrero o la cantant de jazz Helena Rosich. 

L’ESPAI EL CAU. Des del consistori s’ha volgut potenciar l’espai del Cau, situat al costat de l’església de Sant Cebrià, on es concentraran les activitats pensades pels joves i els més petits de la casa. Els tallers infantils i també els dos espectacles pensats pel públic més menut es faran en aquest punt del nucli antic. Aquest any, també es proposen dues noves activitats: una gimcana i un berenar popular que completaran la programació d’aquest espai. «Creiem que El Cau és un punt que calia omplir d’activitat durant la Fira, ja que és un lloc acollidor ideal per realitzar-hi activitats de petit i mig format» afegeix Gaspar. 

Enguany, tampoc hi faltaran els sortejos i amb el tiquet de les degustacions se sortejarà un menú per a dues persones en un dels restaurants participants a la Mostra Gastronòmica. Com a novetat d’aquesta edició, tothom qui vagi a la Fira i en comparteixi un moment al seu canal d’Instagram, la instantània que millor expliqui l’experiència serà la guanyadora d’un altre menú per a dues persones a un dels restaurants participants. «Volem que tothom conegui la nostra Fira també a les xarxes, per això hem pensat que aquesta iniciativa podria ser una bona idea per fer que la gent s’animi a explicar, a través d’una imatge, com viuen ells l’experiència de la Fira del Conill», conclou el regidor de Vilafant Francesc Gaspar. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article