Sis EAPs de la comarca pateixen per trobar personal
Es tracta dels EAPs de Bàscara, l’Escala, la Jonquera, Llançà, Vilafant i Roses

Un total de sis equips d’atenció primària de l’Alt Empordà tenen dificultats per cobrir les places de metges i infermeres. Es tracta dels EAPs de Bàscara, l’Escala, la Jonquera, Llançà, Vilafant i Roses. Així ho indica un estudi que ha encarregat el Departament de Salut per identificar aquells llocs de més difícil cobertura. Segons aquest estudi, un de cada cinc EAPs de Catalunya té aquestes dificultats, i solen ser sobretot de zones rurals. Per atraure-hi professionals, Salut ha creat un nou complement que implicarà que els metges de família i pediatres d’aquestes zones cobrin entre 3.500 i 4.000 euros bruts l’any més i les infermeres, llevadores i treballadors socials, uns 2.000 més.
La mesura té una dotació d’11,5 milions d’euros anuals i forma part del Pla d’ocupació de places de difícil cobertura en l’àmbit rural a l’atenció primària. El complement es començarà a aplicar en els propers mesos però amb efectes retroactius a l’1 de gener del 2024 per als professionals de l’Institut Català de la Salut, ja que és una mesura recollida en el tercer conveni, firmat el novembre.
A més de l’incentiu econòmic, Salut també vol atraure professionals en aquestes zones potenciant-ne el projecte professional i personal. La idea és facilitar-los la formació continuada, la investigació i la docència, i flexibilitzar la jornada per a una major conciliació, entre altres propostes. En l’àmbit personal, la conselleria estudia un «paquet d’acollida» amb facilitats per trobar habitatge o per a la família, com l’ocupació de la parella, la cura de gent gran o garantir places a les escoles per als fills. Amb tot, encara no hi ha cap mesura concreta en aquest àmbit.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari