Garrigàs i Arenys d’Empordà units també per una via verda
Comencen els treballs previs a la construcció del traçat d’1,9 km que anirà paral·lel a la carretera GIV-6226

Cinc anys després de la petició feta per l’Ajuntament de Garrigàs, la via verda que enllaçarà amb Arenys d’Empordà serà una realitat. Aquest mes de febrer han començat els treballs previs de replanteig de les obres per a la construcció del traçat, que anirà paral·lel a la carretera GIV-6226.
La via verda tindrà una llargada de 1,9 quilòmetres i el pressupost total d’execució és de 331.824 euros, dels quals uns 69% han estat finançats per fons estatals del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRT). Les obres tenen una durada prevista de 6 mesos i les executarà l’empresa pública Tragsa.
Garrigàs forma part des del 2021 del Consorci de les Vies Verdes, un ens integrat per la Diputació de Girona, els municipis i els consells comarcals que gestiona des del 2013 la xarxa Pirinexus, una ruta pedalable de 353 quilòmetres que uneix les comarques gironines amb la Catalunya francesa.
Precisament el Consorci de les Vies Verdes és el promotor del projecte Camí Natural del Fluvià, que ha de connectar la Garrotxa el Pla de l’Estany i que més endavant arribarà fins a Sant Pere Pescador seguint el curs del Fluvià. Per això Garrigàs travessat pel Fluvià en diferents punts treballa amb el Consorci i la Diputació perquè el carril bici municipal ara en construcció sigui un ramal de connexió amb aquest nou Camí Natural del Fluvià. La idea seria enllaçar cap a l’interior a la cruïlla de la GIV-6226 a Arenys d’Empordà
Tot plegat és una oportunitat per crear un corredor de connexió no motoritzat entre l'interior i els pobles dels terraprims i la plana de l'Empordà. El traçat fomenta també el turisme sostenible.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari