Els patis de 8 escoles estaran oberts cada dissabte fins al 15 de juny
L’acció té com a objectiu optimitzar l’ús dels centres escolars pontenciant-ne el vessant educatiu i social

L’Ajuntament de Figueres obrirà a partir del 20 de gener i fins al 15 de juny un total de vuit patis de centres escolars com a espai d’ús públic per a infants, adolescents i famílies fora de l’horari escolar, concretament els dissabtes, en horari de 10 a 13 h i de 15.30 a 17.30 h. Es tracta d’una prova pilot que es fa a tota la ciutat i que, per tant, arriba a tots els barris.
La iniciativa de patis oberts té com a objectius principals optimitzar l’ús dels centres escolars potenciant-ne el vessant educatiu i el vessant social, fent possible l’ús del pati com a espai inclusiu de joc i d’interrelació comunitària on es promou el civisme i l’esport, i donar als adolescents i a les famílies una alternativa de lleure que s’exerceixi de manera autònoma en un context segur i de proximitat. Cada pati escolar tindrà un servei de monitoratge que obrirà i tancarà l’espai dins dels horaris previstos, vetllarà pel bon ús de les instal·lacions i establirà dinàmiques de relació entre els infants, els adolescents i les famílies. Les escoles que obriran els patis són: Escola Amistat, Escola Anicet de Pagès, Escola Joaquim Cusí, Escola Josep Pallach, Escola Josep Pous i Pagès, Escola M. Àngels Anglada, Escola Parc de les Aigües i Escola Salvador Dalí.
L’alcalde de Figueres, Jordi Masquef, ha ressaltat que «amb aquesta prova pilot oferim espais de la ciutat als adolescents i infants perquè se’ls sentin seus i hi puguin interaccionar i jugar. Es tracta d’espais segurs i saludables que fomentaran la cohesió i la convivència». Per la seva banda, la regidora d’Educació, Anna Morillas, ha explicat que «aquest és un projecte pioner, una oportunitat per als joves i infants, que dona resposta a la manca d’espais d’aquest tipus a la ciutat». La utilització d’aquests espais porta implícites unes normes i unes responsabilitats per als usuaris.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari