La Mostra es diversifica
La Mostra-Muntanya i Aventura celebrarà la 23a edició amb diverses disciplines protagonistes i nous espais

Muntanya i alpinisme, però també rem, parapent o escalada. La 23a edició de ‘La Mostra-Muntanya i Aventura’ es va presentar el passat divendres, 3 de novembre, amb una remarcada aposta per la transversalitat. Per entendre la muntanya –i més enllà, mirant cap al mar– des de diverses perspectives i sensibilitats. «És una edició molt variada, amb activitats gairebé cada dia, i això dona una continuïtat i ens dirigeix cap al que volem que sigui La Mostra: una setmana de cultura de muntanya i aventura. Anem evolucionant cap aquí», detalla el president del Centre Excursionista Empordanès (CEE), Jaume Delclòs.
El certamen tindrà lloc del 19 al 27 de gener de l’any vinent, i tal com subratlla Delclòs el plat fort, una vegada més, arribarà de la mà dels «convidats». «Tenim, per exemple, la gent d’Ocean Cats –faran una conferència el 26 de gener al Teatre El Jardí de Figueres (21h)–, que van travessar l’Atlàntic a rem, una d’aquelles aventures que passa un cop cada pocs anys i s’ha d’aprofitar», afegeix el president del CEE.
NOMS PROPIS. A banda de l’equip d’Ocean Cats –format per l’escalenc Sergi Franch, Joaquim Planelles, Martí Ramírez i Juanba Romero–, que oferirà una conferència centrada en els instituts de la ciutat, el programa d’aquesta edició vinent també inclou els noms de Miquel Mas i Marc Subirana, que presentaran Atracció instintiva, una conferència on donaran a conèixer com van poder trepitjar el cim de Latok Thumb –la primera ascensió absoluta en aquest cim de 6.380 metres ubicat a la glacera Biafo (19 de gener a La Cate (21h)–; d’Edu Sallent, que presentarà el llibre Aquell vol de papallones (22 de gener a l’Ateneu Empordà Obert, que és un nou escenari de La Mostra (19.30h), o l’Associació Grups d’Amics Senderistes, Gas Mountain, que brindarà una conferència de quilòmetre zero i patrimoni local (24 de gener al Cercle Sport (20h).
PROJECCIONS. Paral·lelament, i com ja és habitual, La Mostra es complementarà amb diverses projeccions audiovisuals. Així doncs, en aquesta edició destacaran els curtmetratges Resistance Climbing i Burning Flame, de la plataforma Reel Rock, i Solitud als Andes, un projecte dels catalans Marc Rovira i Josep Roset (les tres peces es podran veure el 27 de gener a La Cate –18h–). Aquest ventall de films es reforçarà amb la col·laboració, un cop més, amb el Cineclub Diòptria, que en aquest cas projectarà la pel·lícula Vuit Muntanyes els dies 23 i 25 de gener als CatCines (20:30h).
EXPOSICIÓ FOTOGRÀFICA. D’altra banda, l’esdeveniment comptarà amb la tradicional exposició fotogràfica de l’entitat MontPhoto (visible a l’Ateneu Empordà Obert), que des del 2017 fa una aturada a la ciutat per presentar les imatges guanyadores del seu concurs vinculat amb la fotografia de natura i de muntanya. Aquest vessant vinculat amb les instantànies es completarà amb una altra activitat també coneguda, el concurs de fotografia per Instagram: els interessats hauran de penjar fotografies a la xarxa social –entre el 3 de novembre i el 7 de gener– amb l’etiqueta #lamostracee2024.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari