El Cineclub Diòptria prepara un cicle sobre Tomàs Mallol

L’Associació vol posar èmfasi en el vessant de cineasta amateur de Mallol que va dirigir trenta-tres curtmetratges

per Redacció Hora Nova

Cultura

El Cineclub Diòptria prepara un cicle sobre Tomàs Mallol
El Cineclub Diòptria prepara un cicle sobre Tomàs Mallol

Al llarg d’aquest mes de novembre, les habituals sessions de cinema del Cineclub Diòptria al Catcines de Figueres comptaran amb la projecció prèvia d’un curtmetratge obra del cineasta Tomàs Mallol (Sant Pere Pescador, 1923 – Girona, 2013). L’associació ha decidit recordar d’aquesta forma el col·leccionista amb motiu del centenari del seu naixement.

D’entre els trenta-un curtmetratges filmats per Mallol, s’ha seleccionat Instante (1967) pel 7 i 9 de novembre, Homenatge (1975) el 14 i 16 de novembre, Poca cosa sabem (1972) el 21 i 23 de novembre i Daguerre i jo (1969) el 28 i 30 de novembre. 

Els curtmetratges s’oferiran gràcies a la col·laboració amb el Museu del Cinema, que també hi col·laborarà en la primera sessió a través de la figura del tècnic Jordi Dorca, qui explicarà el vessant de cineasta amateur de Tomàs Mallol. A més, el Museu del Cinema exposa fins al 28 d’abril la mostra Centenaris: Tomàs Mallol i el cinema amateur (1923-2023).

EL MALLOL MÉS CREATIU. És conegut especialment pel seu vessant de col·leccionista de cinema i precinema. De fet, la seva col·lecció va ser l’origen del Museu del Cinema. Tanmateix, Mallol té un altre vessant menys conegut, el de cineasta amateur que li va permetre obtenir el reconeixement públic en forma de guardons i premis diversos. Va ser un dels cineastes amateurs catalans referent de la seva generació, que protagonitzaren l’època d’or d’aquest tipus de cinema fet des de la més absoluta independència i llibertat de creació. Per aconseguir-ho va utilitzar els primers aparells de cinema amateur, que fa cent anys van revolucionar la pràctica de «fer cinema» i van aconseguir apropar-lo als afeccionats i al públic en general. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article