L’atur augmenta un 2,4% a l’Alt Empordà durant el mes d’octubre

La comarca va cloure el passat mes amb 5.604 persones inscrites al Servei d’Ocupació de Catalunya

per Jordi Nierga

Economia

L’atur augmenta  un 2,4% a l’Alt Empordà durant  el mes d’octubre
L’atur augmenta un 2,4% a l’Alt Empordà durant el mes d’octubre

L’Alt Empordà va registrar el  passat mes d’octubre un nou creixement de l’atur –en aquest cas representat en 131 persones inscrites al Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC)–, el tercer augment consecutiu. En concret, la zona alt-empordanesa va abaixar la persiana amb un total de 5.603 aturats i aturades –al passat mes de setembre el volum total era de 5.472–, el que significa una pujada mensual del 2,39%.

En termes interanuals, d’altra banda, la caiguda de la desocupació es manté constant: així doncs, a l’octubre de l’exercici passat hi havia fins a 5.992 persones sense feina al territori alt-empordanès, és a dir, 389 persones més inscrites al SOC que en el mateix període que aquest 2023. La reducció de l’atur, doncs, s’enfila fins al 6,49% si ens cenyim des de la perspectiva interanual.

A LA DEMARCACIÓ. En clau provincial, i després s’abaixés la persiana del passat mes de setembre sense canvis substancials, l'atur ha tornat a augmentar aquest octubre. Així doncs, la desocupació ha crescut gairebé un 2% –un 1,97%, concretament– a les comarques gironines, el que es tradueix en 587 persones més apuntades a les llistes en cerca de feina. Respecte fa un any, però, la caiguda d'aturats és de quatre punts –1.276 menys–. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article