Faran servir aigua regenerada a l’Edar per a usos municipals

L’Agència Catalana de l’Aigua n’ha autoritzat l’ús, i es farà servir per al reg de zones verdes urbanes, la neteja de carrers, els sistemes contra incendis i la utilització en obres

per Redacció Hora Nova

Figueres / Àrea urbana

Faran servir aigua regenerada a l’Edar per a usos municipals
Faran servir aigua regenerada a l’Edar per a usos municipals | Aj. de Figueres

L’Ajuntament de Figueres començarà a utilitzar l’aigua regenerada de la depuradora (EDAR) per a usos municipals no només mentre duri el període de sequera, sinó com a política d’estalvi d’aigua present i futura. L’Agència Catalana de l’Aigua n’ha autoritzat l’ús, i es farà servir per al reg de zones verdes urbanes, la neteja de carrers, els sistemes contra incendis i la utilització en obres. 

Segons fonts municipals, aquesta mesura, que és històrica, permetrà continuar fent les tasques de neteja i reg de caràcter urbà i servirà per estalviar aigua freàtica que actualment s’està destinant a la neteja viària de la ciutat. En aquest sentit, se n’estalviaran uns 14.000 m3 anuals. Però ja des del mes de  maig, quan Figueres va entrar en estat d’alerta per sequera, s’ha reaprofitat l’aigua  freàtica del Parc de les Aigües i de la Ronda sud. 

El recurs a derivar és l’aigua regenerada a l’estació depuradora de Figueres, que s’utilitza com a aigua de serveis dins les instal·lacions de la mateixa estació depuradora d’aigües residuals, amb un volum màxim de 5.000 m3 l’any. Cada dia entren a l’EDAR 12.000 m3, 10.500 dels quals se sanegen i es retornen de nou per mantenir el cabdal hidrològic de la Muga.

L’aigua regenerada és aigua residual depurada que rep un tractament addicional. Aquest aigua no és potabilitzada, sinó prepotable, de manera que és òptima per a usos industrials, municipals, agrícoles i ambientals, així com per al reg. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article