El Festivaldòria s’engrandeix i es consolida
La tercera edició, organitzada pel grup de teatre Solucions Escèniques, amplia el festival amb dues dates i més activitats a Palol Sabaldòria i a Vilafant

La tercera edició del Fetivaldòria, presentada per Solucions Escèniques, constata el lligam entre el festival d’arts escèniques i llegendes de Vilafant i Palol Sabaldòria amb el municipi. La programació d’enguany inclou dos dies de festival amb actes ubicats més enllà de la seu habitual a Palol, al Cau de Vilafant i a l’Espai. L’oferta cultural també es veu augmentada amb la inclusió de dos concerts, un dinar popular, una xerrada, la caminada de l’Associació Els Amics del Manol i Palol i el mercat d’artesania. Un calendari que servirà per «compartir, aprendre i potenciar els espais per a la gent del poble i també per a la resta de la comarca», ha explicat l’alcaldessa, Montse De La Llave.
DISSABTE. Els actes començaran el 14 d’octubre a les 7 de la tarda al Cau de Vilafant amb l’entrega de premis del Concurs de llegendes, «una proposta que potencia també l’escriptura», ha destacat la regidora de Cultura del municipi , Dolors Caballero, en què es desvelarà la història guanyadora que es representarà l’any vinent al festival. A més, com a novetat d’aquest any hi haurà la lectura dramatitzada dels textos finalistes a càrrec de La Funcional Teatre. Els actes seguiran amb les actuacions musicals de folk a càrrec del duet figuerenc Foresta i del trio Biterna.
DIUMENGE. L’endemà arrencarà amb el 26è Aplec de l’Associació Els Amics del Manol i Palol a través d’una caminada amb sortida i arribada a Palol. Seguidament, se celebrarà l’acte emmarcat dins de les jornades europees de patrimoni, a càrrec de l’arqueòloga Anna Augé, que explicarà totes les troballes i investigacions recents que s’han dut a terme a Palol, i comptarà amb la col·laboració de l’Espai Jove de Vilafant. Al migdia, la colla gegantera i grallera vilafantenca, Els Rajolers, obrirà la gana amb la seva gresca i, entre les parades d’artesania i art que ha organitzat el festival, s’arribarà al dinar popular.
‘EL MAPA DELS RECORDS’. Aquest és el nom de l’obra que al llarg de l’estiu Solucions Escèniques ha treballat amb el taller de teatre que es fa a Vilafant, i que oferirà un recorregut escènic per Palol i diversos espais propers. A diferència d’altres anys, en aquesta edició es farà «una obertura amb la representació sorgida al taller. Després el públic tindrà total llibertat per seguir els diferents punts marcats al programa de mà que apunten a diversos espais on es realitzen actuacions de més llegendes», han explicat els directors artístics del festival, Eric Jiménez i Muisès. Les propostes escèniques inclouen circ, dansa i teatre, gràcies a la participació de Silver & Gold, la companyia de dansa contemporània Element i la ballarina internacional Lili L’enfant. Aquesta última actuarà a l’espai de la Masia, ja que per als codirectors era necessari fer-ho en un espai tancat, on «tindrà taquilla inversa ja que així el públic podrà demostrar com valora l’esforç que hi ha darrere d’aquest espectacle», i a més hi haurà música en directe.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari