Compte enrere per resoldre un punt negre

L’encreuament de la pujada del Castell amb l’avinguda Salvador Dalí tindrà passos de vianants, voreres més accessibles, i s’hi instal·laran semàfors

per Redacció ACN

Figueres / Àrea urbana

Compte enrere per resoldre un punt negre
Compte enrere per resoldre un punt negre | Àngel Reynal

L’Ajuntament de Figueres ha iniciat els tràmits per resoldre el «punt negre» de l’encreuament de l’avinguda Salvador Dalí i la pujada del Castell per reordenar-lo i evitar que s’hi cometin infraccions. La intervenció té un cost de 240.000 euros, 146.000 dels quals es finançaran a través d’una subvenció de la Generalitat i la resta es pagarà amb fons propis de l’Ajuntament. 

El projecte, que es va començar a gestar durant l’anterior mandat, passarà per junta de govern aquesta setmana i està previst que estigui enllestit per Setmana Santa. L’actuació preveu adaptar les voreres per fer-les accessibles i instal·lar-hi semàfors, que  se sincronitzaran amb la cruïlla del carrer Rector Aroles.

En el marc de la Setmana de la Mobilitat, l’Ajuntament de Figueres ha anunciat que tira endavant la tramitació per resoldre i millorar aquest encreuament. Es tracta d’una reivindicació històrica i que el consistori havia demanat en reiterades ocasions al Ministeri de Foment.

L'objectiu és acabar amb els girs prohibits que diàriament hi fan els vehicles que hi circulen i que s’incorporen a l’avinguda Dalí però també la circulació de vianants per punts no autoritzats. Per resoldre-ho, es posaran quatre passos a nivell i regulació semafòrica, que se sincronitzarà amb l’encreuament que hi ha uns metres més avall. També permetrà redefinir quins moviments de circulació s’hi poden permetre i quins no. 

Es tracta d’una actuació «de mínims» perquè l’avinguda Dalí s’acabarà convertint en una via urbana —un cop es recepcioni— i la pujada del Castell es transformarà gràcies a una subvenció dels fons Next Generation.

La previsió és que aquesta mateixa setmana s’aprovi definitivament el projecte per junta de govern i que les obres comencin al mes de gener. La voluntat és que l’actuació estigui acabada per Setmana Santa. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article