Masquef planteja el seu mandat com el de ‘les portes obertes i la mà estesa’

Tot just investit, l’alcalde es reuneix amb els cossos de seguretat i anuncia prioritzar la licitació del contracte d’escombraries

per Gemma Visa

Alt Empordà, Eleccions Municipals 2023

Masquef planteja el seu mandat com el de ‘les portes obertes i la mà estesa’
Masquef planteja el seu mandat com el de ‘les portes obertes i la mà estesa’ | Àngel Reynal

L’era Jordi Masquef s’iniciava dissabte molt abans de les deu del matí, hora prevista per a l’inici del ple d’investidura. Els 13 regidors de Junts per Figueres arribaven a la plaça de l’Ajuntament plegats, en comitiva, procedents del carrer de la Jonquera. Aquest cop no hi hauria sorpreses, Jordi Masquef seria investit alcalde amb majoria absoluta. I així va ser després de la constitució de la mesa d’edat, formada pel regidor més gran, Ramon Pastoret, i pel més jove, Pere Montserrat. El candidat, Jordi Masquef, va rebre 13 vots; el candidat Pere Casellas (PSC), 3; el candidat Jordi Vivó (VOX), 1, i el candidat Xavier Colomer (CUP) també va rebre 1 vot. Els tres vots en blanc procedien d’ERC i del PP. Ni la cap de llista i alcaldessa sortint, Agnès Lladó, va presentar candidatura, ni tampoc ho va fer Àngela Domènech del PP. Per cert, a les files d’ERC i com a segon regidor tornava a asseure’s al plenari Xavier Amiel. La renúncia a l’acta de Jesús Quiroga i Elisabet Sánchez ha fet saltar Amiel al segon lloc de la llista republicana. Un cop es van comptar els vots dipositats per tots els regidors que havien pres possessió del càrrec, es va anunciar el resultat i va ser el moment simbòlic en què Jordi Masquef Creus rebia la vara d’alcalde de la mà del regidor Ramon Pastoret.

IL·LUSIÓ I EMOCIÓ. En les seves primeres paraules com a nou alcalde de Figueres, Jordi Masquef va dir que era un honor accedir al càrrec  i que ho feia «amb molta il·lusió i amb molta humilitat». A la vegada recordava que el resultat de les eleccions a Figueres havia «estat clar» i que era el del «canvi». En aquest sentit va destacar que no venien «a desfer la feina feta» i que entenien el canvi com el «posar-nos d’acord». Per tant, Masquef va parlar de ser generosos i va reconèixer també a l’alcaldessa sortint, Agnès Lladó, «la valentia i coratge amb què havia liderat la ciutat en temps difícils», i va agrair-li el traspàs que s’estava fent. Un agraïment que va fer extensiu també al vicealcalde, Pere Casellas. 

En la intervenció, l’alcalde també es va referir a les quatre premisses del seu mandat, que seran «la gratitud, la humilitat, l’empatia i la responsabilitat». Pel que fa a l’empatia, Masquef va assegurar que aquest serà el mandat del diàleg, dels consensos i dels grans acords de ciutat, i el mandat de «les portes obertes i la mà estesa». Al final de la intervenció, també va demanar treballar per recuperar «la il·lusió de i per Figueres» i perquè «els figuerencs deixin de marxar de Figueres». Un dels grans «reptes» deia Masquef,  «als quals hem de fer front».

Com a declaració d’intencions, Masquef es va reunir immediatament després de ser investit amb els representants dels cossos de seguretat de la ciutat. Posteriorment, també va tenir una xerrada amb el periodista Josep Adolf Estrader, a qui Masquef  va anunciar que «en els primers 100 o 150 dies abordarem la licitació del contracte de les escombraries». Tant en el discurs d’investidura com en la conversa a les xarxes socials, va recalcar: «El canvi a Figueres, no vull enganyar a ningú, no serà de la nit al dia ni per art de màgia». 

OPOSICIÓ. En les intervencions de l’oposició, el portaveu del PSC, Pere Casellas, es va mostrar disposat a oferir consells al nou alcalde i va advertir-lo que, malgrat la majoria folgada, es trobaria amb dificultats que res tenen a veure amb la política. Casellas va defensar la feina feta i també va deixar clar que si es busquen consensos amb l’extrema dreta inclosa, «a nosaltres no ens hi trobaran». 

Agnès Lladó també es va mostrar «orgullosa de la feina feta, dels temes desencallats» i va afegir: «Nosaltres comencem una nova etapa assumint el rol des de l’oposició». Lladó va demanar una «política progressista, inclusiva, catalanista i independentista».

El mandat del 2023 ha començat i tot està per escriure. També està per veure com serà la nova imatge de la sala de plens. Actualment amb el blanc minimalista i el quadre feminista de l’artista Marta Bellvehí presidint la sala. Tot fa pensar que els canvis en aquest sentit ja estan en marxa. n
 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article