Clou la restauració de 4.452 peces del fons Lassús
Les peces s’han desinfectat, netejat i acomodat en els suports adequats

El Centre de Restauració de Béns Mobles ha retornat a l’Ajuntament de l’Escala els 4.452 negatius que el consistori va remetre ja que es trobaven en perill de deteriorament. Les peces s’han desinfectat, netejat i acomodat en els suports adequats. A més, per garantir-ne una protecció adequada s’ha incorporat un interfoliat de paper barrera que actua com a protecció contra la humitat, la pols i altres contaminants. Aquest paper barrera no conté substàncies alcalines que puguin afectar negativament el material fotogràfic.
Aquests 4.452 negatius en suport de plàstic són part del fons Joan Lassús format per les 17.000 peces que el destacat documentalista de l’Escala durant el segle xx i que la seva hereva, Magda Fortuny, va dipositar a l’Arxiu Històric del municipi després de la seva mort, el 1996.
Els elements restaurats es conservaran a l’Arxiu Històric de l’Escala. Aquest espai disposa d’unes instal·lacions que ofereixen els paràmetres climàtics òptims de temperatura i d’humitat que en garanteixen la conservació.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari