Onzena pujada a Sant Pere de Rodes

Els participants, procedents del Port de la Selva, la Selva de Mar, Cadaqués, Roses, Palau-saverdera, Pau, Vilajuïga, Llançà i la Vall de Santa Creu, van rememorar els antics pelegrinatges que es feien al monestir

per Redacció Hora Nova

Gent

Onzena pujada a Sant Pere de Rodes
Onzena pujada a Sant Pere de Rodes | Via Fora

El passat diumenge 7 de maig es va celebrar, un any més, la Pujada a Sant Pere de Rodes des de tots els pobles del cap de Creus. Els participants, procedents del Port de la Selva, la Selva de Mar, Cadaqués, Roses, Palau-saverdera, Pau, Vilajuïga, Llançà i la Vall de Santa Creu, van rememorar els antics pelegrinatges que es feien al monestir. A l’arribada van gaudir d’un esmorzar i l’animació musical dels Ministrils de l’Empordà.

Durant tota la jornada l’accés al conjunt monumental de Sant Pere de Rodes va obrir portes per a tothom. A més, es va fer una visita guiada, anomenada «La seducció de la ruïna», centrada en el context de finals del segle xix i principis del xx, on es torna a revaloritzar el romànic i tot el que és medieval.

Aquesta onzena edició de la pujada ha tingut una significació especial ja que s’ha inclòs en els actes commemoratius del Mil·lenari de Sant Pere de Rodes, amb  la consagració de l’església del monestir. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article