Més de 3.000 alumnes s’interessen per l’oferta formativa i els perfils professionals
Figueres acollirà dos nous cicles formatius, un d’Energies renovables i un altre d’Auxiliar de cuina i serveis de restauració

Dues grans carpes al fossar del castell de Sant Ferran han estat el continent del Saló dels Oficis. Un esdeveniment d’èxit que arriba a la tercera edició i que omple de contingut el recinte expositiu. L’oferta formativa dels instituts que imparteixen formació professional a la comarca hi ha estat present, així com també 150 empreses col·laboradores que han mostrat els seus serveis i els perfils professionals de què disposen. Més de 3.000 persones, la majoria alumnat de l’ESO, han visitat aquest saló organitzat per la Fundació dels Oficis i l’Ajuntament de Figueres.
Aquest dilluns s’ha fet una bona valoració de la tercera edició del saló, que ja es considera «un referent a les comarques gironines» i també «un exemple a seguir en la formació professional». Enguany, hi ha hagut 40 tallers i 18 xerrades, i el convidat ha estat el sector maritimopesquer.
Aprofitant la convocatòria per valorar els tres dies del saló (22,23 i 24 de març), l’Ajuntament de Figueres, juntament amb els instituts Narcís Monturiol i Olivar Gran han presentat dos nous cicles que s’oferiran el curs vinent a Figueres. A l’institut Narcís Monturiol s’impartirà un cicle formatiu de grau superior d’Energies renovables. Tindrà una capacitat de 17 places i una durada de dos anys. També s’oferirà un programa de formació i inserció d’Auxiliar d’hosteleria: cuina i serveis de restauració. Aquest tindrà lloc a l’Institut Olivar Gran, a l’Escola d’Hosteleria de Figueres, i tindrà una capacitat de 20 places, amb una durada d’un any .
INCORPORACIONS DES DEL 2021.En els darrers anys a Figueres s’han incorporat un total de quatre estudis més relacionats amb la formació professional. Són el cicle formatiu de grau superior de Transport i logística, a l’Institut Cendrassos (curs 2021-2022); el cicle formatiu de grau superior de Dietètica, a l’Institut Deulofeu (curs 2022-2023); el curs d’Especialització en manteniment de vehicles híbrids i elèctrics, a l’Institut Narcís Monturiol (curs 2022-2023), i, finalment, l’itinerari formatiu específic d’Auxiliar en serveis de restauració i elaboració d’àpats, a l’Institut Olivar Gran (impartit des del curs 2021-2022).

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari