El mal ús dels patinets elèctrics és la conducta incívica més recurrent

per Redacció ACN

Figueres / Àrea urbana

De juny a desembre s'han fet 398 actuacions i, d’aquestes, 103 han estat per advertiments relacionats amb aquests vehicles de mobilitat personal






Una de cada quatre actuacions que els agents de convivència de Figueres han fet des que es va posar en marxa el projecte ha estat per mal ús de patinets elèctrics. De juny a desembre, han fet 398 actuacions i, d’aquestes, 103 han estat per advertiments relacionats amb aquests vehicles de mobilitat personal. També han actuat en 47 casos per mal ús de bicicletes i en sis, de patinets convencionals en llocs no autoritzats. A més, els efectius han fet 46 intervencions per consum de drogues i alcohol al carrer i, des de fa mesos, patrullen pels carrers comercials durant la tarda i l’hora de tancament per evitar furts.


El servei es va posar en marxa el juny del 2022 a través del Programa Treball i Formació, impulsat pel SOC i el Fons Social Europeu per contractar i formar persones que estan a l’atur. El contracte té una durada d’un any i l’Ajuntament es fa càrrec d’un terç del cost de contractació del personal. En un principi, l’equip estava format per nou persones i s’anomenaven «serenos» perquè feien diversos torns des del vespre fins a la matinada. Però amb els mesos alguns dels integrants s’han incorporat al mercat laboral i s’han hagut de reconduir els horaris, que ara van de les dues del migdia a les nou de la nit.


Van uniformats de color groc i la seva feina és «advertir» aquells que tenen comportaments incívics i vulneren l’ordenança de civisme i convivència. Entre les seves tasques, hi ha detectar incidències a la via pública, reduir la presència de vehicles abandonats, millorar la neteja de l’espai públic, fomentar la correcta gestió dels residus o vetllar pel descans veïnals en zones on hi ha locals d’oci nocturn. I a part del seu servei ordinari, també han participat en el control de grans esdeveniments com el Festival Acústica, la Cursa de la Dona, la Mitja Marató, el Mercat de Nadal o la Cavalcada de Reis.


Estan connectats per ràdio amb la Guàrdia Urbana i l’avisen en cas que calgui la seva intervenció. «En definitiva, ho podríem resumir dient que ells criden l’atenció quan algú no es porta bé», diu el vicealcalde i regidor de Seguretat, Pere Casellas, que matisa: «Però ells no són policies; ajuden la policia».

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article