L’Alt Empordà lidera la rehabilitació

Segons les dades del Col·legi d'Arquitectura Tècnica de Girona, l'any passat es van tirar endavant 671 obres d'aquestes característiques
L’Alt Empordà és el territori de la demarcació gironina que millor exemplifica que el futur del sector de la construcció és la rehabilitació. Així es fa palès a través del balanç d’edificació de 2022 del Col·legi d’Arquitectura Tècnica de Girona, que apunta que durant l’exercici passat es van tirar endavant fins a 671 obres de rehabilitació a la comarca, la xifra més alta de la província de Girona. Una dada significativa, d’altra banda, si ho comparem amb el registre del 2021, quan el volum va ser de 229, és a dir, 442 menys. Les altres comarques que copen el podi gironí en aquest àmbit són el Baix Empordà, amb 340 rehabilitacions –253 el 2021–, i el Gironès, amb 273 –148 fa dos anys–. «Som molt optimistes amb la rehabilitació, és el futur. Segurament l’any vinent parlarem de moltes més obres rehabilitades», va assenyalar la presidenta del Col·legi, Carme Domènech, durant la presentació de l’estudi a la seu dels aparelladors de les comarques gironines duta a terme la setmana passada.
D’altra banda, l’Alt Empordà també destaca en el rànquing de territoris on s’han finalitzat més habitatges en números absoluts, amb un 14% del total. En aquest cas, on més habitatges es van acabar el curs passat a la demarcació és al Gironès, amb un 24%, seguit del Baix Empordà, amb un 15%.
OBRA NOVA. Amb relació a l’obra nova, la tendència majoritària a la demarcació és a la baixa. Un exemple es troba a l’Alt Empordà, que ha passat dels 199 projectes de l’any 2021 als 174 que es van tirar endavant l’any passat.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari