L’Ajuntament ha contractat 69 treballadors durant el 2022

El govern admet que alguns perfils necessaris estaven vacants i que això generava dèficits importants
L’Ajuntament de Figueres tanca el 2022 fent balanç. En aquest cas, dels canvis que ha patit la plantilla de personal municipal. Durant l’any passat, l’administració municipal va obrir diverses convocatòries que li van permetre contractar un total de 69 nous treballadors i treballadores.
D’aquestes 69 persones, destaquen nou agents de la Guàrdia Urbana. Ara, la plantilla ja arriba als 78 efectius. També s’ha contactat un recaptador municipal (per fer més eficient la recaptació de les taxes), així com tres arquitectes, tres educadores socials, tres educadores per a les llars d’infants i una inspectora tributària, entre d’altres.
Segons fonts municipals, l’ampliació de la plantilla de l’Ajuntament té com a objectiu donar un millor servei a les necessitats de la ciutat i millorar els serveis públics. I aquests 69 empleats se sumen als 30 que ja es van incorporar durant l’any 2021. Perquè des de la corporació admeten que «en els darrers anys hi ha hagut un dèficit d’alguns perfils necessaris que estaven vacants».
L’alcaldessa, Agnès Lladó, destaca: «Era important que l’Ajuntament disposés de totes les necessitats de personal per donar resposta a una societat cada vegada més complexa». I el vicealcalde i regidor de Recursos Humans, Pere Casellas, afegeix: «Hem estirat la taxa de reposició que ens permet la llei al màxim per tal de donar resposta a les necessitats de la ciutat i sobretot perquè feia anys que moltes places quedaven vacants i no es convocaven. L’exemple més flagrant és la plantilla de la Guàrdia Urbana o el departament d’Urbanisme, que ha d’afrontar molta transformació i no tenia el personal suficient».

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari