Travessar l’Atlàntic a cop de rem

per Jordi Nierga

Esports

El regatista del Club Nàutic l’Escala, Sergi Franch, participarà a la Talisker Whisky Atlantic Challenge amb l’equip d’OceanCat






Més de 5.000 quilòmetres. Aquesta és la distància que separa La Gomera, a les Illes Canàries, del port d’Antigua i Barbuda, al Carib. I aquesta és la distància, també, que ressegueix l’exigent Talisker Whisky Atlantic Challenge, una de les regates de rem més exigents del món que consisteix a travessar l’Atlàntic a ple hivern: en concret, la prova s’iniciarà el pròxim 12 de desembre i, de mitjana, els participans destinen una cinquantena de dies en arribar.


I un dels competidors, en aquesta ocasió, serà el regatista del Club Nàutic l’Escala Sergi Franch, que formarà part d’una tripulació formada per quatre membres dins del marc del projecte OceanCat. «La idea de participar-hi sorgeix d’en Martí (Ramírez i en Quim (Planells) –integrants d’OceanCat, juntament amb Franch i Marc Grabulosa–, que coneixen aquesta regata i tenien molt clar que volien formar un equip de quatre. Anteriorment, havia estat competint amb en Martí, i m’ho va proposar: sempre he tingut esperit aventurer i el meu perfil esportiu reunia unes condicions com perquè li digués que sí, i així va ser», explica Franch.


Per al regatista del club local, «és un prestigi poder col·laborar en una de les proves més potents de rem del món», una activitat que abans es feia de manera bianual, mentre que ara ja només se celebra un cop l’any. «La dificultat més gran d’aquesta mena de regates no deixa de ser el cansament acumulatiu, tenint en compte que és una prova molt llarga i això fa que apareguin molèsties», ressalta Franch, que com la resta de companys del seu equip haurà d’efectuar torns de rem cada dues hores. «Si no es té una bona metodologia la regata es fa molt més dura. A partir d’aquí, si fa bon temps i nosaltres ens trobem bé i no es trenca res, crec que podem fer un bon paper: ens hem preparat durant quatre anys i estem molt entrenats, i a més acumulem molta experiència entre tots quatre», afegeix el regatista, que s’ha entrenat aquests dies a l’Escala amb els bots de rem de banc mòbil del Club Nàutic l’Escala.


EL PROJECTE OCEANCAT. Més enllà del vessant esportiu, OceanCat –que ha dut a terme altres fites, entre els quals un rècord del món de rem en ergòmetre– també té altres objectius. Així ho remarca Franch, que apunta com a pilars «la col·laboració amb la ciència a l’hora d’aportar dades –microplàstics, en aquest cas– i la divulgació i conscienciació a les futures generacions». Això sí, un cop acabi la travessa per l’Atlàntic, penjarà el rem i se centrarà, diu, en altres “ambicions esportives”.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article