Clam unànime contra la violència masclista

per Redacció Hora Nova

Gent

L’Alt Empordà s’omple d’iniciatives per denunciar i consciencar sobre una xacra que encara perdura






Lectures de manifests, pintades de murals, xerrades, representaciosn teatrals, tallers educatius, marxes exploratòries, classes d’autodefensa, exposicions artístiques... Iniciatives que s’han celebrat a diversos punts de la comarca divendres passat, 25 de novembre, el Dia Internacional per l’Eliminació de les Violències envers les Dones. Un dia que concentra i denuncia totes les agressions d’una xacra que no descansa cap dia de l’any. Això ho han volgut recordar a Figueres, on a la plaça de l’Ajuntament s’ha instal·lat un Arbre de la Memòria, en el qual s’han penjat els noms de les dones assassinades per violència masclista aquest any.


A l’Escala el grup d’ERC ha editat un vídeo amb testimonis reals de dones escalenques que han patit violència masclista en primer persona. Per primer cop al municipi, s’han recollit testimonis reals on expliquen cadascuna, amb la seva pròpia veu, els casos viscuts a l’Escala. Un recull impactant, muntat amb diverses veus i frases curtes, que busca crear consciència i fer entendre que la violència masclista no és una cosa llunyana. El vídeo es pot veure al canal de YouTube de la formació.


Un altre acte original ha estat una performance amb sabates vermelles, organitzada per l’Ajuntament de Bàscara, inspirada en la que va fer l’artista mexicana Elina Chauvet, a Ciudad Juárez, on l’exposició de cada parell de sabates vermelles, significa una dona afectada per aquesta violència.




[caption id="attachment_55276" align="aligncenter" width="650"] Sabates vermelles davant la muralla medieval de Bàscara[/caption]

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article