Josep Maria Joan Rosa, premiat amb el premi nacional de Foment de la Creativitat a la Joguina

El jurat ha destacat «l’excel·lència de la completa trajectòria del premiat i el seu paper principal com a fundador i director del Museu del Joguet de Catalunya, de Figueres»
El fundador i director del Museu del Joguet de Catalunya de Figueres, Josep Maria Joan Rosa, ha estat reconegut amb el premi nacional de Foment de la Creativitat a la Joguina corresponent al 2022, segons ha anunciat el Ministeri de Cultura i Esport. El jurat ha destacat «l’excel·lència de la completa trajectòria del premiat i el seu paper principal com a fundador i director del Museu del Joguet de Catalunya, de Figueres». També ha assenyalat que «durant 40 anys i sota la seva direcció, aquest centre ha assolit la rellevància internacional a través d’una col·lecció de 25.000 peces, un centre de documentació decisiu per a la història i el sector de la joguina, i la condició de punt de trobada per als creadors culturals contemporanis».
Tot i que el guardó es va crear el 2011, és la primera ocasió que s’anuncia un guanyador. El guardó està dotat a més amb una remuneració econòmica de 30.000 euros.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari