Les obres per millorar les interseccions de Garrigàs i del Far amb l’N-II, a licitació

per Redacció Hora Nova

Alt Empordà

El Govern espanyol té previst construir dues rotondes per resoldre la sinistralitat viària que es registra en aquests punts






Nou pas del Govern espanyol per resoldre una reivindicació històrica de diversos municipis de l’Alt Empordà. El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) acaba de de treure a concurs un contracte d’obres que ha de permetre millorar la seguretat vial en diversos punts negres de la comarca. Concretament, s’ha licitat per 1,77 milions d’euros (IVA inclòs) el projecte de «Millora de la seguretat vial de les interseccions existents a la carretera N-II entre el quilòmetre 745,000 i el quilòmetre 751,000, i les carreteres GIV-6226 i C-31 en el tram Garrigàs - Borras sà - Vilamalla - El Far d’Empordà». És a dir, la tan aclamada reforma dels encreuaments de l’N-II.


Segons fonts delMITMA, «l’objectiu d’aquestes obres és millorar la seguretat vial en dues interseccions de l’N-II amb la xarxa de carreteres local i autonòmica de la província de Girona, a l’entorn de Figueres». I per aconseguir-ho, es construiran dues rotondes noves. La primera substituirà la intersecció en X que actualment hi ha al punt quilomètric 745 per enllaçar amb la carretera local GIV-6226; és a dir, els enllaços amb Garrigàs i Borrassà. I l’altra reemplaçarà la intersecció en T entre els dos ramals de connexió del carril en sentit sud de la carretera nacional amb la C-31, a l’alçada dels punts quilomètrics 750,400 de l’N-II i 380,220 de la C-31, als termes municipals de Vilamalla i el Far d’Empordà.


Cal recordar que, sobretot la millora de l’encreuament de Garrigàs i Borrassà, és una reivindicació històrica del territori, que fa dècades que protesta i es mobilitza per aconseguir més seguretat. En els darrers anys hi ha hagut diverses propostes sobre la taula, una de les quals era construir un giratori alçat, però finalment s’han anat descartant i ja el 2011 l’aleshores Ministeri de Foment va anunciar que optava per una rotonda a nivell. D’aleshores ençà, però, ha passat més d’una dècada abans el projecte no ha sortit a licitació. Els terminis inicials indiquen que s’hauria d’executar en un any.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article