Peralada, seu de pubillatge

per Redacció Hora Nova

Gent

El municipi acollirà els dies 18, 19 i 20 de novembre la Proclamació de la Pubilla i l’Hereu de Catalunya






La Pubilla i l’Hereu de Catalunya es decidiran aquest 2022 a Peralada. El municipi alt-empordanès agafa el relleu de Seva (Osona) i acollirà els dies 18, 19 i 20 de novembre, els actes de pubillatge que recuperaran la plena normalitat postpandèmica. Des del Foment de les Tradicions Catalanes, entitat organitzadora del certamen juntament amb l’Ajuntament de Peralada i la col·laboració del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, es calcula que una seixantena de pubilles i hereus de municipis d’arreu del territori català optaran a representar Catalunya i les respectives províncies. Es calcula que s’hi desplaçaran més de 1.000 persones al llarg de tot el cap de setmana.


LA TRIA. La pro­gramació d’aquest 2022 preveu que al llarg de tot el dissabte es realitzin els exàmens. Es tracta d’una prova escrita de cultura general seguida d’un examen oral en què els diferents candidats i candidates seran entrevistats per un jurat especialitzat que serà l’encarregat d’emetre el veredicte. A la tarda del mateix dissabte es durà a terme el pregó del certamen i la inauguració de la majòlica commemorativa de la proclamació, seguida d’una ballada de sardanes.


Diumenge al matí hi haurà la respectiva concentració del pubillatge, que anirà en cercavila fins a la plaça Gran de Peralada, lloc que acollirà, a les 12.00h del migdia, la proclamació dels representants de Catalunya i les seves províncies al llarg del 2023.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article