Una bandera els agermana

La Penya Blaugrana de l’Alt Empordà va celebrar diumenge els seus 40 anys d’història amb un dinar a Cantallops
La Penya Barcelonista de l’Alt Empordà va festejar diumenge, al restaurant Can Pau de Cantallops, els seus quaranta anys d’existència. D’existència, i també de barcelonisme, tenint en compte que el grup no ha fallat mai a l’hora d’organitzar un autocar per assistir als partits del Futbol Club Barcelona al Camp Nou.
«No és fàcil, arribar-hi. Per aquí hi han passat diverses generacions, i això ja significa moltes coses, tant pel que fa a la trajectòria de l’entitat com al sentiment culer que hi ha a la comarca», explica el president de la penya, Marià Padrosa, abans de concretar que actualment hi ha uns 300 –«una xifra prou valuosa»- i que el grup es troba en un context «postpandèmic», actualment: «El Covid ens ha deixat dos anys sense activitat, i a més l’equip tampoc ha estat bé. Ara, però, sembla que els ànims han millorat bastant».
Amb els seus orígens en una conversa esporàdica a principis dels vuitanta a Ca la Filo, la penya ha anat creixent i ha resseguit una trajectòria que ha deixat moments notoris, com ara el que recorda Padrosa: la trobada de penyes que va tenir lloc el 2017 a l’Alt Empordà, amb més de 700 persones.
Un dels objectius, tot i que es contempla a llarg termini, és disposar d’un local estable. Primer, però, cal que les actuacions de les obres al Casino Menestral tirin endavant.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari