El jovent agafa protagonisme al setè Science Needs You!

Àngels Yécora, secretària de l’ACDIC, valora molt positivament el desenvolupament d’aquesta setena edició: «Han vingut més d’un centenar de persones que ha omplert l’aforament que teníem disponible, i molts d’ells eren joves, que és el públic al qual volem arribar amb preferència»
L’auditori Caputxins de Figueres es va omplir dissabte passat en l’acte central de la setena edició del Science Needs You! Un acte conduït per la periodista de RTVE Montse Rigall, i que va arrencar amb el parlament de Carlos F. Sopuerta, president de l’Associació Catalana per a la Divulgació Científica (ACDIC), que va centrar la seva intervenció en Alan Turing, matemàtic de formació, considerat el pare de la informàtica teòrica i de la intel·ligència artificial, la temàtica central de l’edició d’enguany.
Seguidament, van començar les conferències, amb una ponència inicial a càrrec de la doctora en Informàtica en les especialitats d’Estadística Computacional i Intel·ligència Artificial, Karina Gibert Oliveras, que va explicar perquè la IA és tan important ara, amb un 13% del PIB a Espanya, i com encara ho serà més en el futur. Va agafar el relleu el director de la càtedra Observatori d’Ètica en Intel·ligència Artificial de Catalunya (OEIAC), Albert Sabater Coll, que va incidir en les implicacions ètiques que comporta l’ús de la IA. Coll també va explicar la bretxa digital existent entre homes i dones, entre gent gran i joves, i sobretot, entre les ciutats i el món rural.
L’última conferència va ser a càrrec del responsable d’eines d’intel·ligència artificial per a la generació de coneixement i productes al Futbol Club Barcelona, Jordi Mompart Penin. L’expert va explicar totes les aplicacions que des del club fan servir a l’estadi, per a la recopilació de dades dels jugadors durant els partits, i també l’aplicació de tecnologies blockchain com els NFT (Non-Fungible Tokens). Mompart també va explicar el «Barçavers», el futur metavers blaugrana.
La jornada es va cloure amb la taula de debat «Oportunitats i amenaces a la intel·ligència artificial», en què van participar els tres ponents del dia moderats per Montse Rigall. Alfons Martínez, regidor de Cultura de l’Ajuntament de Figueres, va fer la clausura institucional insistint que la ciència és cultura i remarcant el ferm suport de l’Ajuntament a les jornades.
Àngels Yécora, secretària de l’ACDIC, valora molt positivament el desenvolupament d’aquesta setena edició: «Han vingut més d’un centenar de persones que ha omplert l’aforament que teníem disponible, i molts d’ells eren joves, que és el públic al qual volem arribar amb preferència. Això ens satisfà molt. D’altra banda, aquest any destaquem com de bé s’han complementat tots els ponents i la seva qualitat, creant un programa realment interessant i coherent».

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari