El Consorci Salines Bassegoda vol protegir i conservar el seu espai natural

L’ens s’ha adherit a la Xarxa per a la Conservació de la Natura, que promou la protecció de la biodiversitat
El Consorci Salines Bassegoda ha entrat a format part de la Xarxa per a la Conservació de la Natura (XCN) per desenvolupar un eix estratègic i per tirar endavant actuacions de conservació del territori i de la biodiversitat. Des del consorci es volen impulsar projectes de custòdia de la biodiversitat en finques forestals i espais fluvials en aquesta àrea de 475 km2, al nord-oest de la comarca. Des del Consorci Salines Bassegoda es volen potenciar les experiències en la gestió forestal adaptativa i la conservació de la biodiversitat per contribuir i estendre les pràctiques de gestió sostenible als disset municipis que formen l’ens territorial. El consorci ha entrat a la XCN després d’aprovar-ne la sol·licitud a la Junta de l’entitat, del passat mes de juny, ja que el plenari la va aprovar per unanimitat en la sessió del maig.
L’EIX ESTRATÈGIC. Com hem dit, el consorci planteja diferents accions als pobles com ara: projectes de gestió de finques forestals i agrícoles de titularitat privada i també la recuperació d’espais fluvials. En aquest sentit, des del Consorci Salines Bassegoda es vol iniciar un seguit d’experiències en la gestió forestal adaptativa i la conservació de la biodiversitat, per contribuir així a estendre les pràctiques de gestió sostenible i obrir-les, de forma conjunta, al voluntariat dels disset municipis.
GESTIÓ DIRECTA. L’actual president del consorci, Joaquim Morillo, destacava que «amb aquest pas volem fer una gestió més directa del nostre entorn i alhora implicar-hi aquella gent preocupada pel medi ambient». Morillo afegia que aquest «és un lloc de trobada i participació per als veïns dels pobles que són conscients de la necessitat de gestionar i adaptar al canvi climàtic l’entorn natural i la forma de viure». El president de l’ens destacava, també, que l’adhesió ha de servir per crear «un espai de debat per conèixer com podem aprofitar millor, d’una forma sostenible en el temps, els recursos que ens ofereix el camp i el bosc».
EL CONSORCI. Cal recordar que l’ens local està format per un total de disset municipis de la comarca alt-empordanesa: Albanyà, Agullana, Avinyonet de Puigventós, Biure, Boadella i Les Escaules, Cabanelles, Cistella,Darnius, La Vajol, Lladó, Llers, Maçanet de Cabrenys, Navata, Pont de Molins, Sant Llorenç de la Muga, Terrades i Vilanant.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari