Els Agents Rurals patrullaran pels senders dels Aiguamolls amb bicicletes elèctriques

L’objectiu és aportar més agilitat i versatilitat als agents en espais protegits on els tot terreny tenen dificultats per accedir
L’Àrea General del Cos d’Agents Rurals disposa des de la setmana passada de quatre noves bicicletes elèctriques que s’incorporaran al parc mòbil del cos. Es tracta de quatre bicis del model Mendiz EX30, un aparell elèctric d’MTB pensat per poder accedir per tot tipus de camins, ideals per a les tasques de vigilància i prevenció en espais naturals protegits.
Aquest nou tipus de patrullatge vol aportar més agilitat i versatilitat als agents precisament en aquells espais protegits on a vegades els vehicles tot terreny tenen dificultats per poder accedir a determinats senders. Així, el cos vol apostar per un patrullatge més pròxim a la ciutadania, especialment en aquells indrets on s’aglutinen molts visitants per practicar-hi activitats esportives o de lleure.
La previsió inicial és que hi hagi dues unitats fixes al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici —durant la primavera i estiu, quan la climatologia millora—, però també es prioritzarà la presència d’aquests vehicles a altres parcs naturals, especialment els dels Aiguamolls de l’Empordà i el Delta de l’Ebre.
Amb aquestes incorporacions, el parc mòbil dels Agents Rurals vol ser molt més respectuós amb el medi ambient, gràcies a la incorporació de vehicles de zero emissions, una acció que vol tenir un efecte també d’exemplaritat davant la situació d’emergència climàtica. En aquest sentit, en els darrers dos anys el cos també ha adquirit un total de 109 vehicles (50 Toyota Hilux i 59 Dacia Duster), en substitució d’una part important dels 130 vehicles que té en propietat, amb una mitjana d’edat superior als 15 anys.
El Pla de renovació i dimensionament de la flota de vehicles es troba contemplat al Pla estratègic del Cos d’Agents Rurals 2019-2024 (PECAR) aprovat el juliol de l’any 2019, que recull 8 línies estratègiques, 28 programes i 103 accions.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari