Els agents rurals demanen una regulació per no malmetre els espais naturals

La pandèmia ha incrementat els visitants a les zones de natura però aquest turisme «ha arribat per quedar-se»
Els Agents Rurals aposten per regular l’accés al medi natural de les comarques de Girona. Des del cos alerten que arran de la pandèmia s’ha vist un increment «molt evident» d’usuaris en aquests espais, un fet que provoca aglomeracions i que perjudica els paratges.
El cap dels agents a la demarcació, Ignasi Dalmases, reconeix que els preocupa aquesta situació i diu que cal treballar conjuntament amb els municipis per regular-ho. Dalmases assenyala que algunes vegades «es va darrere del problema» i dona per fet que aquest turisme de medi natural «ha arribat per quedar-se», encara que en els pròxims mesos es flexibilitzin les restriccions per viatjar a l’estranger.
Dalmases aposta per incrementar la regulació d’aquests paratges. El problema, indica, és que en dies molt concrets de la setmana coincideixen molts usuaris que van a practicar-hi activitats diferents. Passejants, ciclistes, motoristes, caçadors, a més dels boletaires a la tardor, han de conviure a la muntanya.
Tot plegat, explica Dalmases, deixa imatges com cotxes mal aparcats, cues de gent per accedir a un lloc concret i un increment d’actituds incíviques, com ara llençar la brossa a terra. Unes actituds que acaben malmetent aquests espais.
Dit això, s’aposta per treballar conjuntament amb els ajuntaments per tal de poder regular els accessos a aquests paratges, també quan s’acabin les restriccions per la pandèmia.
Des dels Agents Rurals donen per fet que aquesta nova manera de fer turisme per a molta gent «ha arribat per quedar-se, fins i tot quan es pugui tornar a viatjar per tot arreu».
XARXES SOCIALS. Ignasi Dalmases explica que una de les eines més efectives per donar a conèixer nous paratges són les xarxes socials. El cap dels Agents Rurals a Girona assenyala que la mateixa ciutadania descobreix nous espais que abans amb prou feines coneixien els veïns de la zona.«Tenim un país molt bonic, però és petit. Està molt bé aquest nou turisme de proximitat, però cal fer-lo amb responsabilitat. S’ha notat un increment de persones molt important els caps de setmana», conclou Dalmases.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari