El Panda que desafia l’Off Road gironí

L’equip rosinc ‘Tela Marinera Team’, d’Èric Michelet i Rafa Ortiz, amb clares opcions a l’Off Road Classic Cup
Ja fa temps que a la localitat de Roses s’hi respira ambient de motor. Un dels darrers casos que exemplifica aquest fet és l’equip Tela Marinera Team, un tàndem format pel copilot Èric Michelet i el pilot Rafa Ortiz. Esperonats per un dels equips de ral·li emblemàtics de la comarca com són els Gorditos Team, també de Roses, els dos empordanesos van iniciar el projecte fa uns quatre anys, quan van participar en la Maroc Challenge, on van complir –i superar, fins i tot– les expectatives marcades: van finalitzar la prova en la sisena posició de la seva categoria.
En certa manera, aquell va ser el punt de partida de la trajectòria de l’equip, tot i que va caldre esperar un any perquè pilot i copilot tornessin a la carretera. Ho van fer en el marc del Raid Laberinto, una competició que amb el temps va derivar en l’anomenat Provincial de Terra, amb la diferència que aquest últim està fragmentat per etapes.
L’any passat, en aquesta prova provincial de regularitat, Michelet i Ortiz van ser setens de la general, un resultat meritori si es té en compte que competien amb un dels cotxes més senzills del campionat, un antic Seat Panda amb el qual van ser, també, tercers de la seva categoria. «Tot i que a la primera etapa vam patir problemes mecànics –29ns de la general–, la prova va anar bé, n’estem contents», explica el copilot.
Aquesta temporada, d’altra banda, el Tela Marinera Team ha evidenciat la seva progressió. Durant la disputa del campionat Off Road Classic Cup de Girona, la prova que ha agafat el relleu del Provincial de Terra, el tàndem alt-empordanès va ser cinquè de la general a la primera cursa disputada al Baix Empordà al febrer, i primer durant la prova que es va celebrar a mitjans de setembre al Pla de l’Estany; uns resultats, aquests, que els situen a la zona alta de la classificació general, encara per determinar. «Estem al davant d’una temporada atípica per la Covid, i des de l’organització estan valorant l’opció de fer una tercera prova, que entre altres coses serviria per decidir el guanyador de la general, on tenim opcions», detalla Michelet.
De fet, el seu Panda 4x2 competeix per la corona amb un vehicle ben diferent, un Mitsubishi Montero, una batalla desigual a les pujades, amb avantatge evident pel tot-terreny, tot i que el cotxe dels rosincs presenta batalla en la resta de traçats.
LA FÓRMULA DE L’ÈXIT. Que el modest vehicle empordanès estigui pugnant a la zona noble es deu, sobretot, al bon equip que formen Michelet i Ortiz. D’una banda, el pilot gaudeix de valent damunt d’un traçat de terra, amb el talent suficient per esquivar entrebancs en forma de clos, fang o pedres, mentre que el copilot s’ha de multiplicar en les seves tasques: a part de realitzar la seva feina de guia habitual, també ha de controlar que la velocitat del cotxe s’adapti al tipus de prova de regularitat. «S’ha d’anar a la velocitat que toca a cada moment», diu l’Èric.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari