El ciclisme català arrenca des de Vilajuïga

El Club Ciclista Vilajuïga-EoBikes organitzarà, el 2 d’agost, el primer campionat català després de la pandèmia
El món del ciclisme català tornarà plenament a l’activitat des de l’Alt Empordà, i més concretament des de la localitat de Vilajuïga. De manera inesperada, el poble alt-empordanès es convertirà el pròxim diumenge 2 d’agost en el feu del Campionat de Catalunya XCO, la primera prova competitiva que es farà a la demarcació de Girona després dels efectes de la pandèmia de la Covid-19. «El dissabte, dia 1, hi haurà una marxa de gravel a Girona, però en àmbit autonòmic i des del punt de vista competitiu, el campionat que es farà a Vilajuïga serà la primera. Es tracta d’una de les proves més reconegudes i disputades del calendari català», explica Jordi Gironès, president del Club Ciclista Vilajuïga-EoBikes, entitat organitzadora de l’activitat.
Com assenyala Gironès, l’arribada d’aquest esdeveniment a terres locals ha estat tota una sorpresa: «No estava prevista en el nostre calendari, però el club organitzador no va poder-la fer a causa de la pandèmia i nosaltres ens vam oferir. És un repte, però també una oportunitat perquè ens dona la possibilitat de tenir els millors corredors catalans a casa nostra i d’oferir un bon espectacle, tenint en compte que els nostres circuits són sempre de pur BTT, són físics i tècnics al mateix temps».
La prova d’aquest estiu, que seguirà els protocols que marca la Federació Catalana de Ciclisme i la Generalitat de Catalunya pel que fa al punt de vista sanitari, se celebrarà en la modalitat olímpica XCO, una disciplina que el president del club alt-empordanès descriu amb concisió: «És molt completa perquè els corredors han de ser bons pujant i també han d’estar físicament molt ben entrenats, però també requereix que tinguin una bona tècnica per baixar bé i de pressa».
XIFRA DE PARTICIPANTS. Amb relació al gruix de ciclistes que s’espera a principis d’agost, des del Club Ciclista Vilajuïga-EoBikes auguren que aquesta xifra pot oscil·lar «entre els 150 i els 200» participants provinents d’arreu de Catalunya. «Estem parlant d’una competició important i molt disputada. És en aquest campionat on es proclamen els campions catalans que, més endavant, són els que van a representar Catalunya als Campionats d’Espanya amb la resta de companys de la selecció catalana d’altres modalitats», afegeix Gironès.
EL CLUB I LA PANDÈMIA. Més enllà d’aquest campionat estiuenc, des del club recorden que l’escola va tancar el primer dia de confinament arran de la crisi sanitària, i des de llavors s’ha decidit retornar a l’activitat amb cautela. «Haguéssim pogut reprendre les activitats al juny, però es va decidir que per tres setmanes de curs era millor esperar al setembre».

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari