Bruno Pérez: 'Responsables a l’hora de fer clic'

Segons els especialistes, cal que la població prengui consciència de l’ús que en fem de la xarxa
Tenim clar que aquests dies les paraules «teletreball», «repte virtual» o «internet» són de les més utilitzades per la població. Però són segures? L’eterna pregunta. El pèrit judicial informàtic i expert en ciberseguretat Bruno Pérez explica que aquests dies la banda ampla va molt plena, com és normal, i el que aconsella principalment és que la població «prengui consciència» i en faci un «ús raonat».
LA XARXA. Pérez detalla que és cert que els moviments han augmentat aquests dies però la xarxa «respon i està aguantant bé, només hem de pensar però que aquesta xarxa també l’utilitzen els serveis mèdics i d’assistència, per tant, hauríem d’intentar no saturar-la massa». Un exemple són les desenes de centenars de bromes i mems virtuals que s’envien: «Això pesa molt i al final tothom rep el mateix.»
PROTECCIÓ. A banda, detalla que aquests dies els atacs cibernètics han augmentat, sobretot als equipaments sanitaris i a les PIMEs. I recorda a la població que les càmeres dels dispositius han d’estar apagades quan no se’n fa ús, ara més que mai, amb l’augment de les videotrucades.
VIGILAR LA PARAULA ‘COVID-19’. Pérez explica que el dia d’avui hi ha 24.000 dominis a internet amb paraules com coronavirus, corona-virus, covid19 i covid-19, i alguns són totalment legítims i d’altres s’utilitzen com a correu brossa o per a la ciberdelinqüència.
«DESINTOXICACIÓ DIGITAL». El que proposa Pérez per aquests dies de confinament és plantejar-se fer una «desintoxicació digital». L’expert diu que «hem d’aprendre a viure sense el telèfon» i, per exemple, Pérez proposa que l’usuari es faci un horari de l’ús del telèfon i limiti el temps d’ús de les aplicacions. Aconsella aprofitar les noves tecnologies per a bones pràctiques, com ara per fer cursos.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari