Estudiaran com fer circular els trens a més de 200 km/h

Això servirà per aplicar millores a la línia d’alta velocitat entre Barcelona-Figueres-frontera francesa
Adif ha adjudicat un contracte per valor de 447.000 euros (IVA inclòs) per estudiar la regulació de velocitats de creuament entre trens. Això servirà per aplicar millores a la línia d’alta velocitat entre Barcelona-Figueres-frontera francesa. En concret, la investigació se centra en la relació entre els trens de viatgers que circulen a més de 200 quilòmetres per hora i els trens de mercaderies en línies de doble explotació mixta dotades de l’ample internacional (1.435 mm).
Amb els estudis encarregats a l’empresa Sener Ingenieria y Sistema, hi ha com a objectiu final determinar la solució tècnica més idònia per poder incrementar la velocitat de circulació dels trens a més de 200 km/h i mantenir els paràmetres de seguretat. Es preveu que l’estudi tingui un termini d’execució de 16 mesos.
D’altra banda, el contracte adjudicat també estudiarà com afecten als trens les cruïlles a l’interior de túnels i els impactes per vent lateral a cel obert. Els càlculs i les conclusions serviran específicament pel trajecte d’alta velocitat Barcelona-Figueres-frontera francesa, però també es podrien aplicar a altres trams futurs d’explotació mitxa.
Aquesta actuació d’ADIF podrà comptar amb finançament europeu. En concret, hi ha la possibilitat que estigui finançada pel mecanisme anomenat Connectar Europa (CEF).

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari