“No m’esperava guanyar. He complert un dels meus somnis”

per HORA NOVA

El Tema, Esports

Què representa per a tu haver guanyat el Campionat del Món d’eslàlom en categoria júnior?

Ha estat una gran sorpresa, perquè no m’ho esperava. La meva intenció era fer-ho el millor possible, i al final vaig guanyar! Estic molt content. He complert un dels meus somnis.


Veies complicat lluitar per ser el campió del món a la competició que es va celebrar a Roses?

No és que ho veiés lluny, però no volia creure-m’ho i després no guanyar. Preferia marcar-me una meta més senzilla, i que així després fos més emocionant i que signifiqués quelcom més per a mi.


Fins aquest títol mundial júnior, quin havia estat el teu bagatge internacional?

El 2012 vaig participar al mundial que es va fer al llac de Garda, a Itàlia. Vaig ser tercer en júnior sub-15 i desè en júnior sub-17.

A la tercera i última ronda no vas accedir a la final, i Aaron Etmon et podia prendre el triomf si acabava entre els cinc primers. Com ho vas viure des de fora?

Al principi em va saber molt greu no haver arribat a la final, després de tant d’esforç a les primeres rondes, però ho vaig acabar acceptant i vaig pensar que un segon lloc era molt bon resultat. Vaig pensar en positiu, i al final vaig guanyar. Jo participava a la final B, que se celebrava just després de la seva. Mentre feia el procediment de sortida anava veient com evolucionava i vaig veure que va acabar sisè. Com que ja tenia el meu descart, vaig anar a gaudir de la final B, sense posar-me nerviós.


En aquest 2014 lideres el Campionat d’Espanya juvenil i ets quart a l’absolut. Quins objectius tens en aquestes categories?

El juvenil, diria que ja el guanyo, i estic molt content. En l’absolut vaig fer un tercer lloc a una de les proves, a Múrcia. Entrar al top 3 seria perfecte, però és difícil, ja que els tres primers són durs.


Com et vas iniciar en el windsurf?

Estiuejava amb els pares i els avis a Roses. Quan tenia 4 anys ho vaig veure a la platja i vaig demanar als pares de provar-ho. Em van apuntar a classe, però no podia aixecar la vela i no vaig començar fins l’any següent. Als estius vaig començar a navegar pel meu compte, i a partir dels 10 anys vaig començar a navegar i a competir, i és a partir d’aquí que vaig començar la pujada. Vaig competir amb el nom del GEN de Roses als 12 anys, quan vaig començar el Campionat d’Espanya.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article