Temptació de poma i coco

per HORA NOVA

Pel seu alt contingut de greix, sobretot de tipus saturat, el coco és una de les fruites més energètiques i que menys convenen prendre en casos d’hipercolesterolèmia i quan s’hagi de vigilar l’aportació calòrica de la dieta. La combinació amb la poma ens dóna com a resultat un sabor lleuger i fresc, que sorprèn i agrada a tots aquells que ho tasten.



INGREDIENTS (4 PERSONES):


• 2 pomes

• 150 g de sucre

• 3 ous

• 50 g de nata

• 100 g de coco rallat

• 1 got petit de rom



PREPARACIÓ


1. Bateu els ous i els 2 rovells d’ou en un bol. Afe-giu-hi 100 grams de sucre i torneu-ho a batre. Incorporeu-hi la nata, bateu-ho i reserveu-ho.


2. Peleu les pomes, talleu-les en juliana i coeu-les en una cassola amb aigua 1 minut. Treieu-les i afegiu-les a la barreja d’ous i sucre. En una paella prepareu caramel amb el sucre restant i una mica d’aigua.


3. Quan canviï de color, afegiu-hi el rom i flamegeu-ho. Poseu-ho en un motlle cobrint el fons i les parets. Deixeu-ho refredar uns minuts. Afegiu-hi la barreja, incorporeu-hi el coco rallat i barregeu-ho.


4. Poseu-ho al forn, a 150 ºC, al bany maria durant 1 hora. Després de la cocció, deixeu-ho reposar al forn i deixeu-ho refredar.


* Si es desitja, la nata es pot substituir per 200 ml de llet sencera o semidesnatada, així es reduirà l’aportació de greix i calories. Les pomes es poden substituir per una altra fruita, com la pera. Aquesta fruita també és rica en fibra i el seu sabor és lleugerament més contundent que el de la poma, però combina igualment bé amb el coco.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article