Xile prohibeix el desembarcament d’un creuer amb dos figuerencs a bord

1347

La parella explica la seva experiĂšncia i la incertesa que ha viscut en alguns moments, a mĂ©s d’11.000 quilĂČmetres de casa

La pandĂšmia per la Covid-19 ha obligat a prendre tota classe de mesures arreu del mĂłn. Al marge de decisions, mĂ©s o menys encertades, molts paĂŻsos no es volen arriscar mĂ©s del compte. És el cas de Xile, que ha impedit el desembarcament d’un creuer amb 2.500 persones a bord, entre aquestes una parella de figuerencs.

La Maria Rosa i el seu home van sortir del port de Buenos Aires, a l’Argentina, l’1 de març. La crisi pel coronavirus anava avançant a escala internacional i el dia 15, quan a casa nostra ja estĂ vem en estat d’alarma, el vaixell, amb aquests empordanesos a bord, ja no va poder desembarcar a San Antonio, a la RepĂșblica de Xile. «Durant dos dies vam estar parats allĂ  i no ens deixaven baixar», explica la Maria Rosa. Afegeix: «SĂ­ que ens van permetre, desprĂ©s, anar a ValparaĂ­so i, fondejant la badia, va ser possible que ens deixessin carregar avituallament i combustible per dues setmanes, que no podrĂ­em parar enlloc. TambĂ© ens van pujar medicaments.»

La incertesa s’apoderava dels passatgers, perĂČ, finalment es va aconseguir un acord amb els Estats Units perquĂš el creuer poguĂ©s amarrar a San Diego i permetre als afectats anar a l’aeroport per agafar un aviĂł i tornar a casa. La Maria Rosa relatava tot aquest periple mentre es trobava navegant per aigĂŒes mexicanes. Deia: «Tenim previst arribar al port de San Diego el dia 30 i ara anem tirant cap amunt, fa dies que estem al vaixell sense poder sortir, perĂČ la veritat Ă©s que fem vida normal. Ens tracten sĂșper bĂ©, ens han donat wifi de franc i la companyia s’estĂ  encarregant de tot el tema dels vols.»

Aquests figuerencs esperaven l’arribada als Estats Units, perĂČ tenint clar que «el desembarcament a San Diego no serĂ  fĂ cil, les autoritats hauran de pujar al vaixell i comprovar que estem tots bĂ© i que no hi ha cap infectat de coronavirus».

En el moment de tancar aquesta ediciĂł la parella estava a punt d’arribar a territori dels Estats Units. Ja faltava menys per agafar un aviĂł de tornada que des de Los Angeles faria escala a Frankfurt amb destĂ­ a Madrid. El segĂŒent pas seria agafar l’AVE des de la capital espanyola fins a l’estaciĂł de Figueres-Vilafant. L’EmpordĂ  els espera.