‘S’ha de marcar un horari conjuntament amb els nens perquè diguin què volen fer’

0
627

El virus també ha colpejat l’àmbit de l’ensenyament, que s’ha de reinventar durant el confinament


Des del 13 de març tots els centres d’ensenyament estan tancats i l’alumnat és a casa. Tot i que es preveia una mesura en aquest sentit, els primers dies van ser complicats pels docents. Ens ho explica en primera persona la Montse Roig, mestra d’educació infantil i directora de l’escola Ramon Muntaner de Peralada: «Els primers dies hi havia certa intranquil·litat i fins dimarts passat encara estàvem a l’expectativa, però ara el Departament d’Educació ja ens envia cada dia comunicats i la veritat és que això ens porta molta tranquil·litat. I és que a moltes escoles la crisi els ha agafat fent les avaluacions».

LES CONSIGNES. La Montse diu que les indicacions que reben del Departament d’Educació són que «fem el que puguem, que s’han de penjar pàgines web perquè els nens puguin treballar, però tenint en compte l’alumnat de cada escola. Hi ha nens que no poden accedir a les noves tecnologies». Molts centres han penjat apps que es poden descarregar fins i tot pel mòbil i també hi ha tasques als webs de les escoles, però aquest testimoni de la docència entén l’angoixa que pot crear això a moltes famílies que «també han de fer teletreball i compaginar-ho tot». Per això, a l’escola de Peralada s’està elaborant un vídeo de consells per a les famílies on s’explica que «s’ha de marcar un horari conjuntament amb els nens, que ells també diguin què volen fer». La Montse afegeix: «No es tracta que amb els dies que estarem confinats ens hàgim de barallar constantment per fer segons quines activitats. S’ha de ser flexible i cada família també ha de veure com és el seu fill. Hi ha nens als quals els és més fàcil posar-se a treballar i per altres pot ser dramàtic».

Molts poden pensar que arribats a tal punt –i amb la incertesa de no saber quan acabarà el confinament– no hi haurà temps per acabar el curs. La Montse Roig admet que «el tercer trimestre podria ser estrany», però ella no donaria el curs per perdut. Passada la primera setmana de l’estat d’alarma, el professorat treballa marcant novament objectius de cara a la represa de les classes. «S’ha de fer una reorganització dels continguts», explica la Montse. Això representa marcar objectius i fer els «essencials». Els mestres també tenen l’oportunitat aquests dies de fer un munt de formacions que ofereix el mateix departament i també les editorials.

«A casa, mentrestant» –conclou la Montse– «pares, mares, tutors i familiars en general hem d’aprofitar per fer amb els nens allò que no és possible durant l’any o que és més complicat de fer. Durant aquest confinament, més que treballar continguts, és aconsellable asseure’ns i fer jocs de taula; fer manualitats o cuinar junts… Hauríem d’aprofitar també per fer aquest tipus de coses».

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li