«Estem trobant molt bona predisposició i molta solidaritat per part dels propietaris»

0
1176

La compravenda i els lloguers s’han aturat, però els agents continuen gestionant comunitats i intermediacions


La paralització econòmica ha paralitzat també l’entrada d’ingressos a moltes llars, i aquesta setmana que s’han girat els rebuts de lloguers i hipoteques s’han evidenciat els problemes que ja s’auguraven. Els centenars d’alt-empordanesos afectats per ERTOs encara no han cobrat el mes de març, i no tenen clar quan cobraran. I sense els sous, molts no tenen prou diners per pagar les despeses domèstiques. Un problema que, en molts casos, han de gestionar les immobiliàries.

Des de Ceipgrup Finques Company (empresa amb oficines a Figueres, Roses i Llançà), Joan Company explica que a finals de març ja van començar a rebre peticions d’ajornaments o reduccions, i «ara s’han passat els rebuts de lloguer del mes d’abril, i preocupa que probablement hi haurà un nivell de morositat molt més elevat i moltes demandes de llogaters que tenen problemes per afrontar el seu pagament».

Quan reben una demanda, ells el primer que fan és demanar al llogater que acrediti que la situació l’ha afectat d’una manera directa i li ha provocat una disminució d’ingressos. «Després traslladem la petició al propietari, i s’intenta buscar alguna solució». En aquest sentit, Company lloa: «La veritat és que estem trobant molt bona predisposició i molta solidaritat per part dels propietaris, i en molts casos s’arriben a acords; però també s’ha de considerar que molts necessiten la renda del lloguer per poder pagar les seves despeses. Per tant, cada cas és una situació particular».

Pel que fa a empreses, l’estat d’alarma els ha alterat completament l’activitat. «La intermediació de compravenda i de lloguers queda quasi paralitzada, ja que no podem atendre personalment els clients ni fer visites», explica Company, que tot i això diu que «continuem rebent demandes, i les atenem per via telemàtica i potenciant mitjans tecnològics perquè els clients disposin del màxim d’informació sense moure’s de casa, com serien els vídeos virtuals». Pel que fa a l’activitat d’administració de les comunitats de propietaris, no s’ha paralitzat. A través del teletreball, continuen gestionant totes les incidències i reparacions urgents, i mantenen també molt de contacte amb els veïns «sobretot per detectar casos de persones grans o amb mobilitat reduïda que viuen soles i necessiten ajuda».

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li