Alba Palacios: «Hi ha hagut un augment de clients. Molts venen de males experiències que van tenir l’any passat»

0
645

És la propietària de l’agència Albera Viatges de Castelló d’Empúries, que participa a ‘L’Empordà als Aparadors’ 


Alba Palacios Viñas ha estat en solitari al capdavant de l’agència Albera Viatges en l’època més dura de la pandèmia. Aquest negoci, situat a Castelló d’Empúries des de fa 13 anys, es dedica a organitzar i planificar viatges amb l’objectiu que cada client pugui gaudir d’una bona experiència. Ara, quan sembla que les coses de mica en mica retornen a la normalitat, ens recomana una destinació on s’ha d’anar almenys un cop a la vida: Egipte.

Al llarg d’aquests 13 anys s’han trobat en alguna situació tan delicada com la viscuda amb la pandèmia?
Nosaltres vam obrir en plena crisi econòmica, però no va ser tan dur com aquesta vegada.

Quines mesures han adoptat durant aquesta època tan dura?
D’una banda, hi ha aquelles que hem pres de cara al client: mascareta, pantalles de metacrilat i gel. A més, aquí, tot i que som dos treballant, durant molts mesos he estat jo sola. I per altra banda, també hi ha les limitacions que van influir directament sobre el nostre sector.

Com els han afectat?
Ens vam trobar amb el tancament d’algunes destinacions, la cancel·lació de vols… Ara també hi ha la vacunació i el test d’antígens, però quan només es podia viatjar amb PCR tot era més complicat. Per una família, haver de fer els testos PCR per anar, més PCR per tornar, era un sobrecost que a vegades sortia més car que els bitllets d’avió. Ara ho han adaptat una mica. Per part nostra hem d’estar al cas de totes les restriccions que hi ha, les actualitzacions que es produeixen i anar assessorant el client.

Una de les claus del negoci deu ser aquest assessorament que em comenta.
Sí. Nosaltres competim pel servei que oferim. Els clients venen aquí perquè no es volen complicar la vida. Ho volen tot fàcil. Tenir algú que es preocupi per ells durant el viatge. Això és el que ens demanen. Els clients fidels volen això, algú que els hi prepari tot, que els hi posi fàcil i sense problemes.

Ha notat algun canvi en la tipologia de clients?
Hi ha hagut un augment de clients nous. Molts d’ells provenen de males experiències que van tenir l’any passat. Havien comprat el bitllet d’avió per Internet i s’han trobat que els hi han cancel·lat i no els tornen els diners. No saben com gestionar-ho, i és clar, molts han vingut a nosaltres. Nosaltres coneixem les vies per resoldre, o intentar resoldre, qualsevol mena d’imprevist.

Creu que campanyes com la de L’Empordà als aparadors els poden ajudar?
I tant. Primer, pel fet de donar-te a conèixer, sobretot als productors, ja que hi ha molta petita empresa que no saps que existeix, o que no saps el que fan. I per a nosaltres, els comerços que exposem, també està bé. La iniciativa del concurs d’Instagram és bona. Creem una motivació a la gent perquè ens vingui a veure. Encara que sigui per fer-se una foto a l’aparador. Tot ajuda.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li