Xile prohibeix el desembarcament d’un creuer amb dos figuerencs a bord

1138

La parella explica la seva experiència i la incertesa que ha viscut en alguns moments, a més d’11.000 quilòmetres de casa

La pandèmia per la Covid-19 ha obligat a prendre tota classe de mesures arreu del mĂłn. Al marge de decisions, mĂ©s o menys encertades, molts paĂŻsos no es volen arriscar mĂ©s del compte. És el cas de Xile, que ha impedit el desembarcament d’un creuer amb 2.500 persones a bord, entre aquestes una parella de figuerencs.

La Maria Rosa i el seu home van sortir del port de Buenos Aires, a l’Argentina, l’1 de març. La crisi pel coronavirus anava avançant a escala internacional i el dia 15, quan a casa nostra ja estàvem en estat d’alarma, el vaixell, amb aquests empordanesos a bord, ja no va poder desembarcar a San Antonio, a la República de Xile. «Durant dos dies vam estar parats allà i no ens deixaven baixar», explica la Maria Rosa. Afegeix: «Sí que ens van permetre, després, anar a Valparaíso i, fondejant la badia, va ser possible que ens deixessin carregar avituallament i combustible per dues setmanes, que no podríem parar enlloc. També ens van pujar medicaments.»

La incertesa s’apoderava dels passatgers, però, finalment es va aconseguir un acord amb els Estats Units perquè el creuer pogués amarrar a San Diego i permetre als afectats anar a l’aeroport per agafar un avió i tornar a casa. La Maria Rosa relatava tot aquest periple mentre es trobava navegant per aigües mexicanes. Deia: «Tenim previst arribar al port de San Diego el dia 30 i ara anem tirant cap amunt, fa dies que estem al vaixell sense poder sortir, però la veritat és que fem vida normal. Ens tracten súper bé, ens han donat wifi de franc i la companyia s’està encarregant de tot el tema dels vols.»

Aquests figuerencs esperaven l’arribada als Estats Units, però tenint clar que «el desembarcament a San Diego no serà fàcil, les autoritats hauran de pujar al vaixell i comprovar que estem tots bé i que no hi ha cap infectat de coronavirus».

En el moment de tancar aquesta edició la parella estava a punt d’arribar a territori dels Estats Units. Ja faltava menys per agafar un avió de tornada que des de Los Angeles faria escala a Frankfurt amb destí a Madrid. El següent pas seria agafar l’AVE des de la capital espanyola fins a l’estació de Figueres-Vilafant. L’Empordà els espera.