Visites virtuals en directe a l’Alt EmpordĂ 

0
767

La Fundació Albert Tomàs i Terramar Natura i Cultura han ideat un projecte perquè grups escolars d’arreu de Catalunya puguin conèixer de manera telemàtica, però interactiva, diversos punts d’interès de la comarca


La Fundació Albert Tomàs i Bassols i Terramar Natura i Cultura començaran a desenvolupar a partir del mes de gener un nou projecte pioner a tot Catalunya: visites guiades pedagògiques virtuals i en directe. Es tracta d’una iniciativa que s’ha estat gestant durant mesos, i que pretén arribar arreu del territori català.

Els escolars de tota la comarca, i d’arreu de Catalunya, podran visitar des de les seves aules el romànic de Sant Miquel de Fluvià, les hortes i el sistema de gestió de l’aigua de Vilabertran, la fauna del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà (se centraran en la zona de Vilaüt), o el gòtic de Castelló d’Empúries a través del Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó.

Perquè això sigui possible, s’utilitzarà un mètode innovador: des de les aules, i a través d’unes maletes pedagògiques, els escolars podran fer una visita virtual en directe i interactuant directament amb el guia, que sí que estarà presencialment al lloc de la visita. D’aquesta manera, tot i que la pandèmia els impedeixi traslladar-se físicament als llocs on haurien fet excursions en condicions normals, podran gaudir del mateix paisatge, circuit i vistes que farien si s’hi desplacessin.

Amb seu a Llançà, la Fundació Albert Tomàs es va constituir el 2004 i vetlla per la recuperació i defensa del patrimoni cultural de l’Alt Empordà i, per extensió, per fomentar qualsevol manifestació de la cultura catalana. Per la seva banda, Terramar Natura i Cultura dinamitza i crea activitats i gestions culturals com ara visites guiades, campanyes de sensibilització ambiental, catàlegs de valors o senyalització d’itineraris des de fa més de 20 anys. I d’aquesta fusió n’ha sorgit el nou projecte, que segons els seus responsables vol «presentar-se arreu del territori català trencant les fronteres paisatgístiques i culturals que sovint per distància física, moltes escoles catalanes es veuen impossibilitades a realitzar». De moment ja hi ha més d’una desena d’escoles interessades.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li