El Peralada supera el PalamĂłs (2-0) i se situa a dos punts de l’Olot, mentre que La Jonquera i la UniĂł van perdre amb el Sabadell B (0-1) i l’Europa (3-0), respectivament
El Peralada va tornar a demostrar diumenge que la trajectòria irregular del gener ha quedat enrere. Ho va fer, a mĂ©s, per la porta gran, amb un triomf davant el PalamĂłs (2-0) que els situa a nomĂ©s dos punts de l’Olot i fa que els altempordanesos depenguin d’ells mateixos per alçar el tĂtol de lliga.
En el marc d’un derbi empordanès enèrgic, els verd-i-blancs van començar amb una mala notĂcia matinera, quan al 10’ el seu golejador Coro va haver d’abandonar el terreny de joc lesionat. L’absència de l’atacant de Vilassar, però, no va llimar les esperances dels xampanyers, que van posar setge a l’à rea d’un inspirat Manzano. El treball va tenir premi al 40’, quan l’experaladenc Sergio GarcĂa va marcar un gol en pròpia porteria que deixava el marcador en 1 a 0 abans del descans, resultat que Agi podria haver canviat si haguĂ©s afinat el seu xut al 45’.
A la segona part, Forgas, que reapareixia desprĂ©s de dues setmanes lesionat, va enviar una pilota al pal al 46’, i va posar de manifest unes intencions atacants dels locals que sĂ van quallar el 51’, quan Serrano va superar dos defenses per velocitat i tambĂ© el porter amb l’esquerra. El domini dels verd-i-blancs era evident i es podria haver traduĂŻt amb mĂ©s gols arran de les ocasions de Forgas (55’ i 72’), Ălamo (62’) o Sureda (86’), però l’electrònic ja no es va moure mĂ©s.
VILA DE PERALADA. Com ja Ă©s tradiciĂł, les terres peraladenques acolliran enguany una nova ediciĂł, la tretzena, del Torneig Vila de Peralada de futbol alevĂ. La setmana passada ja es van donar a conèixer els equips participants a la competiciĂł, que es farĂ del 14 al 16 d’abril i que comptarĂ amb els mateixos caps de cartell que l’ediciĂł de l’any passat: Barça, Reial Madrid, Athletic de Bilbao i Vila-real. A tots ells els acompanyaran altres conjunts com el Girona, l’Inter de Mèxic, el MatarĂł i l’equip alevĂ xampanyer, que actuarĂ com amfitriĂł.
Amb vuit tĂtols aixecats, el Barça Ă©s el clar dominador del Vila de Peralada, seguit del Reial Madrid, amb tres, i l’Espanyol, amb un. La darrera copa dels culers va ser alçada l’any passat, quan es van imposar a la final al Reial Madrid a la tanda de penals.
La Jonquera, “fins als pebrots”
La Jonquera va encaixar diumenge la cinquena derrota consecutiva en perdre contra un rival directe, el Sabadell B, per 0 a 1, en un partit marcat per les poques ocasions i per l’actuaciĂł arbitral, molt protestada pels alberencs. En concret, els altempordanesos van reclamar fins a tres penals no xiulats, una actuaciĂł que va deixar empremta a la crònica de la seva pĂ gina web oficial: “Fins als pebrots!”
Que seria un enfrontament complicat per als interessos verd-i-blancs ja es va evidenciar ben aviat, concretament al minut 5, moment en el qual els sabadellencs es van avançar amb un gol en pròpia porteria de Montero. Els arlequinats, que van tornar a crear perill amb un xut de Lledó (15’) desviat, van rebre la resposta dels d’Àxel Vizuete al 29’ amb un llançament de Feixas que va sortir alt. Abans del descans, i després d’una polèmica caiguda de Mamau a l’à rea dels vallesans (36’), Feixas ho fa tornar a provar abans del descans amb una pentinada que va obligar Aitor a lluir-se (41’).

La controvèrsia va tornar a aparèixer al segon temps, quan una nova caiguda de VilĂ a l’à rea dels visitants va escalfar encara mĂ©s els Ă nims dels empordanesos. En aquest perĂode les accions van ser escasses, i nomĂ©s Pons, amb una mitja volta ajustada al pal (71’), va fregar un empat que finalment no es va produir.
CANVIS EN LA BANQUETA DEL FILIAL. L’Agullana, equip de Tercera Catalana que exerceix de filial de La Jonquera, va canviar la setmana passada d’entrenador amb el retorn de Pepe Mesas, que substituirà Paula Segarra al capdavant de l’equip.
Un calvari lluny de Vilatenim
La Unió va distar molt diumenge d’oferir la seva millor versió i va caure amb claredat al Nou Sardenya de l’Europa per 3 a 0, un resultat que allarga una ratxa sense guanyar a fora que es remunta fins al 30 d’octubre (0 a 1 a Vilassar).
La de Barcelona va ser una derrota clara, tot i que els primers a portar la iniciativa van ser els empordanesos, que van fregar el gol amb un xut de Grau, que va sortir acaronant l’escaire (4’). A mesura que passaven els minuts, però, els escapolats van anar guanyant terreny i van disposar d’alguna ocasió aïllada fins que a un minut del descans Rita va obrir la llauna (45’). A la represa els unionistes no van saber reaccionar i van encaixar el 2 a 0 al 49’, un resultat que s’acabaria tancant del tot al 67’.
Leave a Reply