Torna a aflorar el projecte de la variant del tren

0
602

El ministre de Transports avança que l’Estat farà un nou estudi per decidir si és millor suprimir els dos passos a nivell de Figueres o bé traslladar l’estació


L’Estat farà un nou estudi per veure si és millor suprimir els dos passos a nivell de Figueres o treure l’estació del centre i recuperar el projecte de variant ferroviària. El ministre de Transports, José Luis Ábalos, assegura que la decisió es vol prendre de manera consensuada amb l’Ajuntament. Però diu que abans de decantar-se per una alternativa o altra, també s’analitzarà la demanda actual de rodalies. I en qualsevol cas, subratlla que treure els passos a nivell haurà de comportar una inversió «raonable» i «compartida entre administracions».

El ministre en va parlar durant l’últim ple del Senat, en resposta a una pregunta del republicà Jordi Martí. El senador alt-empordanès d’ERC va interpel·lar directament Ábalos demanant-li amb quines previsions treballa l’Estat per soterrar els dos passos a nivell de Figueres. Martí va recordar que la via del tren parteix la ciutat en dos i suposa que «no hi hagi igualtat d’oportunitats», perquè es generen «diferències socioeconòmiques i de dinamització comercial» entre una banda i l’altra.

El senador va insistir que suprimir els dos passos a nivell també és necessari «per seguretat»: com que les barreres no impedeixen l’accés a les vies, a la zona hi ha hagut «cinc morts des del 2019». «Evitar que la cremallera del tren sigui una cicatriu i un obstacle per a una mobilitat moderna és fonamental per a Figueres», va afegir Martí.

José Luis Ábalos no va amagar que la supressió dels passos a nivell de Figueres és un tema que fa molt de temps que cueja. De fet, va recordar que ja fa 15 anys que se’n va començar a parlar. I que aleshores la solució passava per fer una variant ferroviària i treure l’estació del tren convencional del centre de la ciutat. El ministre va explicar que precisament durant la reunió amb l’Ajuntament es va decidir fer nous estudis per avaluar la demanda i decidir què és millor: «Si eliminar l’estació actual al casc urbà o analitzar una nova alternativa d’integració urbana i treure els passos a nivell». Ábalos no va posar cap data a aquest estudi, però sí va dir que, abans de la pandèmia, cada any els serveis de rodalies tenien un milió de viatgers. «I ara, tot i haver-se reposat el servei en un 100%, la demanda ha caigut al 40%», va precisar. Per això va insistir en la necessitat de fer nous estudis.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li