Caldrà reinventar-se. Aquesta és la conclusió rà pida que tothom fa quan ja ha passat més d’un mes de l’estat d’alarma i de la situació de confinament que vivim. Una conclusió, com deia, rà pida de fer però complicada de materialitzar, perquè, què vol dir reinventar-se?
Reinventar-se vol dir tornar a construir normalitat. Una normalitat que ja fa dies que ens avisen que no tornarĂ a ser com abans, com a mĂnim, en molt temps. Una normalitat que incorporarĂ molt mĂ©s les noves tecnologies al nostre dia a dia i que viurĂ sense tant recel el teletreball i les connexions des de casa. Que substituirĂ reunions i trobades presencials per contactes virtuals, que seguiran essent darrere la pantalla però que per fi deixaran de ser constantment nomĂ©s escrits. El dia a dia de tots nosaltres es tornarĂ mĂ©s distant i ens costarĂ tornar a agafar confiança per abraçar-nos i tocar-nos. I tambĂ© ens obligarĂ a repensar com ens guanyem la vida i si el model clĂ ssic d’allò que fèiem segueix essent rendible.
A l’Escala tenim un 80% de veĂŻnes i veĂŻns amb feines destinades al turisme i els serveis i, aquests, ja estan patint ara i patiran les conseqüències de tota aquesta nova normalitat, com a mĂnim a curt termini, mĂ©s que ningĂş. Hem passat la Setmana Santa confinats i Ă©s molt difĂcil preveure com haurem d’encarar l’estiu. Molts aprofiten el temps per formar-se, millorar en la seva comunicaciĂł digital i fer un pas endavant en aquest sentit, però els seus negocis necessiten, per força, el desconfinament. Comerços que viuen directament de les vendes del turisme, serveis que s’han de fer de forma presencial, restaurants, hotels, cĂ mpings… tots ells necessiten que el turisme s’activi i vingui a l’Escala. I aquĂ, en aquest punt, Ă©s on les administracions hem de fer un esforç èpic per atraure’l.
La por, la butxaca i les normes de distĂ ncia social que s’allargaran faran que les famĂlies s’ho pensin mĂ©s a l’hora de sortir de casa i viatjar. A l’Escala hem d’aprofitar el potencial d’atracciĂł de turisme de proximitat que tenim, i hem de fer valer els nostres atractius per aquells que venen de prop. Turisme nacional i de proximitat. Cal que posem l’accent i comencem, ara mateix, a treballar en campanyes per atraure aquest tipus de turisme. I com ho hem de fer? Fent arribar a tots ells no nomĂ©s la nostra oferta, sinĂł les nostres possibilitats. L’Escala ho tĂ© tot. Situada al centre dels parcs naturals del MontgrĂ i del cap de Creus i amb el Jaciment Arqueològic d’EmpĂşries, tenim mar, muntanya, paisatge, cultura, patrimoni i història. I no ho haurĂem de fer sols, sinĂł que les administracions supramunicipals haurien de treballar en el mateix sentit. Els consells comarcals de l’Alt i el Baix EmpordĂ han creat la marca Jo Soc EmpordĂ , que caldrĂ omplir d’un contingut que fins ara Ă©s absent, ajudar els pobles de la comarca a potenciar el seu atractiu i promocionar la marca EmpordĂ als mercats propers. Junts segur que ens en sortirem millor.
I a més d’això hem de treballar incansablement per traslladar la temporada a l’últim trimestre de l’any. Hem de fer dels mesos d’octubre, novembre i desembre els nous abril, maig i juny. Omplir-los d’activitat de cap de setmana, d’actes als carrers i places i aprofitar el moment per fer-ho de forma descentralitzada, omplint tots els espais del nostre poble, de punta a punta. Perquè, ara més que mai, ens hem de creure, treballar i fer realitat aquell eslògan de «l’Escala tot l’any».
Leave a Reply