Proposen una línia Girona-Narbona

0
667

La línia, que uniria 25 poblacions a banda i banda de la frontera, permetria altres millores a estacions de la comarca


La plataforma Promoció del Transport Públic (PTP) i l’entitat ecologista IAEDEN proposen crear una línia ferroviària transfronterera que connecti Girona amb Narbona. La línia uniria 25 poblacions del Gironès, l’Alt Empordà, el Rosselló i el Llenguadoc, i creuen que es podrien sol·licitar fons europeus per tirar-la endavant. Segons el seu punt de vista, aquesta seria una acció per promocionar la línia de trens que passa per Portbou, i hauria d’anar acompanyada per l’harmonització d’horaris entre Renfe i la companyia francesa SCNF per millorar les connexions.

L’objectiu final és fomentar una mobilitat més sostenible, i per aconseguir-ho cal millorar els trens, les estacions, les vies i les andanes, i garantir la qualitat i regularitat dels serveis que ja hi ha. Per això les dues entitats consideren que cal apostar per mitjans de transport alternatius que retroalimentin la circulació de trens i garanteixin la intermodalitat. En aquest sentit, consideren que si l’estació de Vilajuïga es transforma en una porta d’entrada a la serra de Rodes, es poden posar autobusos que en surtin per anar a diferents punts dels espais naturals de la zona. I aquest model es pot exportar, només per posar un exemple, a Camallera o Sant Miquel de Fluvià per aconseguir que els visitants vagin en tren fins a aquest punt i, d’aquí, agafin un autobús per arribar a l’Escala.

D’altra banda, les dues entitats reclamen que l’estació de trens de Figueres es mantingui al centre. Creuen que l’opció d’allunyar-la, com ha passat amb la de l’AVE, reduiria la connectivitat de la capital alt-empordanesa i perjudicaria l’ús del tren entre els habitants de Figueres. Per això reclamen a l’Estat i al consistori que es busqui una solució per acabar amb els passos de nivell. Recorden que la capital viu un col·lapse de trànsit important que el tren ajuda a reduir, i si es canvia l’estació de lloc, serà perjudicial per al turisme i per al comerç, a banda de la mobilitat ciutadana. Consideren que l’exemple a seguir és el que s’ha fet a Vic, un soterrament en trinxera que suposa una opció barata i ràpida de suprimir els passos a nivell.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li