Pomona, líder en ‘foodservice’, compra Friolisa i preveu facturar 100 milions

0
2526

La multinacional francesa ha adquirit l’empresa, amb seu a Vilafant, i tĂ© per objectiu ampliar el mercat estatal


L’empresa alt-empordanesa, especialitzada en la distribuciĂł i la comercialitzaciĂł de productes alimentaris per a la restauraciĂł, Friolisa, ha passat a mans del grup francĂšs Pomona, lĂ­der en aquest sector. La multinacional ha adquirit l’empresa, amb seu a Vilafant, «per posicionar Friolisa en el projecte europeu de Pomona», tal com explica el director gerent, Quim Roca, i no per «no per un problema de salut econĂČmica». Roca, en declaracions a HORA NOVA, assegura que aquesta uniĂł estĂ  en lĂ­nia de l’evoluciĂł actual del sector de la distribuciĂł, i Ă©s molt «positiva, ja que ens permetrĂ  avançar en el mercat». El director gerent afegeix que aquest darrer moviment «no ha estat vendre per vendre, sinĂł ben al contrari: ho hem fet per anar un pas endavant en la tendĂšncia del sector i de la nostra competĂšncia». Comptar amb Pomona, per Roca, Ă©s sinĂČnim de «seguretat i fortalesa» dins la branca econĂČmica del foodservice.

OBJECTIUS. Pel que fa als canvis que comporta la venda de Friolisa a la multinacional francesa, Roca preveu que, en l’àmbit catalĂ , «es generaran mĂ©s llocs de treball i tambĂ© s’augmentaran les vendes». L’empresa continuarĂ  operant amb les marques Geland i Gurmalia, com fins ara.

D’altra banda, un dels objectius principals de Pomona Ă©s accelerar el creixement de les empreses i activar un pla per estendre la seva xarxa a tot el territori espanyol.

Actualment, Friolisa compta amb una plantilla de 136 persones, repartides entre els departaments de venda, compra, magatzem, distribuciĂł, televenda, administraciĂł i finances, i manteniment i sistemes.


Pel que fa al vessant econĂČmic, actualment Friolisa Ă©s una de les empreses amb major trajectĂČria a Catalunya en el subministrament d’aliments per a la restauraciĂł. L’any passat la marca local va facturar un total de 45,5 milions d’euros i Roca assegura que, amb l’entrada de Pomona, «en un termini de dos o tres anys, juntament amb l’altra empresa del grup Cadaico, podem facturar 100 milions d’euros». De cara a aquest 2018, estĂ  previst que l’empresa augmenti un 12% els seus beneficis, i facturi un total de 51 milions d’euros.

MERCABARNA. L’empresa alt-empordanesa no preveu augmentar significativament la seva oferta d’aliments congelats, refrigerats o de temperatura ambient enguany. Tal com explica Roca, aquest 2018 es donarĂ  «continuĂŻtat als projectes que Friolisa ja tenia engegats, com potenciar la venda de peix fresc». Cal recordar que l’empresa va comprar Gurmalia i aixĂČ els va permetre arribar al mercat gastronĂČmic. El 2016 amb l’inici del projecte del peix fresc, Friolisa va comprar unes instal·lacions a Mercabarna, cosa que va significar un punt clau de l’expansiĂł de l’empresa.

Pel que fa a la filosofia de Friolisa, el director gerent diu que «continuarĂ  com fins ara». Explica que la multinacional francesa no necessĂ riament vol implantar els seus productes, «ja que tots els productes no encaixarien en la nostra oferta del territori catalĂ  i espanyol». Friolisa actualment disposa d’una oferta de mĂ©s de 2.500 productes i una cartera de 5.000 clients, dispersats en la restauraciĂł independent arreu del territori catalĂ .

Pel que fa a l’oferta, Roca explica que, cada vegada mĂ©s, França s’interessa per a la gastronomia espanyola. Afegeix que els directius francesos no tenen la intenciĂł de «canviar la manera de fer de la nostra empresa, simplement volem fer-nos mĂ©s forts en la concentraciĂł del sector de distribuciĂł de productes alimentaris».

POMONA. La multinacional Ă©s un dels principals lĂ­ders europeus en el que es coneix com a foodservice. L’empresa francesa, amb mĂ©s de 100 anys d’histĂČria i de capital familiar, factura 3.700 milions d’euros i tĂ© una plantilla actual de 10.500 treballadors.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li