Planifiquen set actuacions per millorar la seguretat de l’AP-7 a l’Alt Empordà

0
879

S’optimitzaran tres enllaços, s’ampliarà el tram entre la Jonquera i la frontera o es duplicarà l’N-II a Orriols


El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha planificat un programa d’actuacions per millorar la seguretat i la funcionalitat de les autopistes AP-7 i AP-2 que preveu executar un total de set projectes a l’Alt Empordà. Durant la presentació del document, la ministra, Raquel Sánchez, va explicar que l’objectiu és «aconseguir una xarxa viària més resilient, accessible, funcional i segura» davant de l’increment de trànsit que s’ha produït arran de l’aixecament dels peatges, ara fa justament un any (l’1 de setembre del 2021).

Arreu de Catalunya, el pla inclou un total de 42 intervencions, tant a les autopistes com a les carreteres de l’entorn, 35 de les quals ja estan programades i rebran una inversió de gairebé 1.050 euros. A l’Alt Empordà, s’impulsaran dues millores a la Jonquera, dues a Figueres, dues a Bàscara i una a Vilafant.

Al llarg de l’AP-7, ja s’ha previst construir un nou enllaç a Figueres centre per millorar la connectivitat del territori i també millorar els enllaços de la Jonquera Nord i Orriols-l’Escala per optimitzar-hi la funcionalitat i la capacitat i, de retruc, millorar les condicions de seguretat viària i de servei.
A més, el Ministeri també considera que cal actuar en alguns trams de l’AP-7 per ampliar la seva capacitat i així reduir els problemes de congestió que s’hi generen actualment. En aquest sentit, es preveu construir carrils addicionals a cinc trams, amb una inversió de 687 milions d’euros per un total de 133 km, i una de les principals millores se centrarà en el tram comprès entre la Jonquera i la frontera francesa. La idea és posar fi als embotellaments periòdics que col·lapsen tota la zona fronterera.

Paral·lelament, fora de l’autopista, també s’ha planificat la construcció d’una variant a l’N-260 al seu pas pel terme municipal de Vilafant i la duplicació de la calçada de l’N-II entre la Riera de Cinyana i Orriols, al terme municipal de Bàscara. A Figueres, també s’hi farà una actuació complementària: s’hi duplicarà la variant de l’N-II i s’hi habilitaran nous enllaços de connexió amb l’AP-7 al nord i al sud del municipi.

Durant la presentació d’aquestes actuacions, la ministra Sánchez va destacar que «en evitar la circulació de vehicles pesats per les carreteres convencionals estem millorant les condicions de seguretat i de servei, reduint la contaminació i salvant vides, tal com es va demostrar en els últims anys amb les bonificacions de tràfic pesat».

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li